Lief, leuk en lekker....

Een man die je knuffelt wanneer je wilt en je met rust laat als je niet wilt.

Iris_M said:
Een man die je knuffelt wanneer je wilt en je met rust laat als je niet wilt.

Da's een lastige soms. Daarvoor moet ie bijna gedachten kunnen lezen. Ach ja.... en welke vrouw (en sommige mannen ook) wil dat niet? :D Maar ja, zo makkelijk is het niet en dus is het een beetje geven en nemen.

Edit : Uhm.... eigenlijk gebeurt het mij niet zo vaak dat ik niet geknuffeld wil worden. Alleen als we hooglopende ruzie hebben moet ie daar niet ineens mee aankomen, maar dat haalt ie dan zelf ook niet in zijn hoofd. Verder heb ik eigenlijk nooit zoiets van "nu even niet" .... is dat vreemd?

Opposites attract

Wat is er nou zo leuk, lekker of lief aan een vrouw.
Om the beginnen is voor my een vrouw van het andere geslacht. Dat maakt het al interessant. Ik ben zelf een man en weet redelyk hoe ik in elkaar zit, dus wat my betreft is daar de kous mee af.

Vrouwen zitten dus anders in elkaar, en om dat allemaal uit te pluizen is gewoon een aangenaam tydsverdryf. Zowel lichaamelyk :p als geestelyk :D

Waarom is dat dan zo interessant. Nou ingewikkelder dan een vrouw kan haast niet. Dus ik hou wel van een uitdaging.

Wat is er zo lekker aan: Alle rondingen, textures (Is er een goed nederlands woord voor textures?), en geuren. Daar wordt ik gewoon geil van.

Wat is er lief aan: Niet alle vrouwen zyn lief, net asl dat ze niet allemaal lekker zyn. (Vrouwen denken daar het zelfed over by mannen). Maar als een vrouw lief tegen je is, enje aandact geeft, dan is het heel leuk. en het is gewoon fyn als iemand lief en aardig tegen je is.
Maar als een man dat is tryg ik daar de kriebels van. Hetrosexe mannen onder elkaar kunnen wel respect voor elkaar hebben, of zelfs van elkaar houden (dat is dan een diepe vriendschap), maar ze kunnen niet teder of liefkozend met elkaar om gaan. Daar heb je vrouwen voor.

Lief

Ik denk dat mensen (geen onderscheid hier tussen de man en de vrouw) in alle gevallen lief kunnen zijn voor een ander. Speciale aandacht, acts of kindness, attent zijn, praten en luisteren, je kunnen inleven in de ander en rekening met elkaar houden. Valt allemaal onder "lief" als je dat plaatje erop wil plakken tenminste.

Ik denk dat mannen net zo goed lief kunnen zijn. Ook tegen andere mannen, ja! Maar zelf plakken ze er dan (meestal) liever een ander, wat stoerder, plakkertje op.

Als twee vrienden goed met elkaar kunnen praten en hun problemen bij elkaar kwijt kunnen en 'zelfs' eventueel bij elkaar kunnen uithuilen, dan schuilt daar net zo veel liefde in als wanneer dat bij/met vrouwen gebeurt. Als een man dan een arm om zijn goede vriend slaat vind ik dat lief. Tederheid kan daar aan de orde zijn, waarom niet? Liefkozingen? Nah... ik denk dat uiteindelijk vrouwen elkaar wat gemakkelijker aanraken, in de armen nemen en troosten enzo, maar liefkozen? Ik heb wel eens een huilende vriendin in de armen genomen en door haar haren gestreeld om haar te troosten. Ik heb haar voorhoofd en wangen gekust maar op een manier waarop ik het ook bij kinderen doe die ik troost, zeg maar. Zijn dat liefkozingen? Misschien. Maar dat is iets wat er zo van nature in zit denk ik. Op dat moment ben je niet bezig met liefkozen zoals je dat bij je partner doet; je bent aan het troosten en geruststellen.

Ik ben het met je eens dat lang niet alle vrouwen lief zijn. Niet alle mannen ook. Zijn vrouwen, gemiddeld genomen liever dan mannen? Uhm... ik denk van wel, maar daar moet ik meteen iets bij zeggen. Ze zijn of lijken liever omdat de dat makkelijker tonen. Een vrouw "mag" lief zijn en gevonden worden. Veel vrouwen groeien ook op met het idee dat ze lief moeten zijn en doen.

Verder hebben vrouwen over het algemeen meer empathie dan mannen. Ze kunnen zich beter inleven in de gevoelens van een ander dan mannen dat kunnen. Ze zullen mannen, ondanks de levensgrote verschillen soms, gemakkelijker begrijpen dan andersom het geval is. Door dat begrip dat ze kunnen opbrengen, in combinatie met dat "lief gevonden willen worden", wat er veelal ingebakken zit, zullen zij zich vaak makkelijker plooien naar de man denk ik. En daar worden ze automatisch (denk ik) liever van.... (ofwel liever door gevonden)...

:D Heb net een film gekeken. Moest op een gegeven moment aan mijn vorige post in deze thread denken. In de film (een romantische comedy overigens) staat een vader een beetje verloren in een kamer met een stukje papier in zijn handen. Hij bereidt zich voor op de speech die hij moet geven tijdens het diner ter ere van zijn dochter die gaat trouwen. Verloofde van de zus van de aanstaande bruid ziet hem verloren staan en vraagt wat er is. De vader biecht op dat hij nerveus is en dat hij op dat moment zijn overleden vrouw zo mist. Die zou weten wat ze moest doen. Die zou hem nu omhelsen en alles zou goed zijn.....

Het vriendje slaat zijn armen om de man heen (comedy-style, dat wel) en paps vraagt verbaasd en een beetje verontwaardigd: "Wat doe je nou?!"

Dat bedoel ik dus.... :D

Mannen! :rolleyes:

Ja als mannen onder elkaar hebben we myns insziens niet zo veel behoefde aan liefkozingen. En dat is nou helemaal niet omdat we door een rollen patroon daartoe worden gedwongen. Het is eerder omgekeerd het rollenpatroon is het resultaat van de werkelykheid.

De vader had dan ook behoefde om door een vrouw te worden omhelst. Het liefts zyn vrouw, ook wel zyn moeder, en ook graag zyn dochter. En als die er niet zyn, dan was elke aardige vrouw OK geweest. Maar niet een snot neus. En al helemaal niet die gene die hem zyn dochter gaat afpakken, nu hy het al zonder zyn vrouw moet stellen. Makkelyk te begrypen toch :D

realwanderer said:
Ja als mannen onder elkaar hebben we myns insziens niet zo veel behoefde aan liefkozingen. En dat is nou helemaal niet omdat we door een rollen patroon daartoe worden gedwongen. Het is eerder omgekeerd het rollenpatroon is het resultaat van de werkelykheid.

De vader had dan ook behoefde om door een vrouw te worden omhelst. Het liefts zyn vrouw, ook wel zyn moeder, en ook graag zyn dochter. En als die er niet zyn, dan was elke aardige vrouw OK geweest. Maar niet een snot neus. En al helemaal niet die gene die hem zyn dochter gaat afpakken, nu hy het al zonder zyn vrouw moet stellen. Makkelyk te begrypen toch :D

Jawel. Dat snap ik ook wel. En hey, het was een comedy...

M's girl said:
Da's een lastige soms. Daarvoor moet ie bijna gedachten kunnen lezen. Ach ja.... en welke vrouw (en sommige mannen ook) wil dat niet? :D Maar ja, zo makkelijk is het niet en dus is het een beetje geven en nemen.

Edit : Uhm.... eigenlijk gebeurt het mij niet zo vaak dat ik niet geknuffeld wil worden. Alleen als we hooglopende ruzie hebben moet ie daar niet ineens mee aankomen, maar dat haalt ie dan zelf ook niet in zijn hoofd. Verder heb ik eigenlijk nooit zoiets van "nu even niet" .... is dat vreemd?

Of gewoon op iemands lichaamstaal letten.

Iris_M said:
Of gewoon op iemands lichaamstaal letten.

Altijd een goed idee. In alle situaties... maar niet iedereen is evengoed in het 'lezen' en begrijpen van lichaamstaal... :rolleyes:

Back