Romantiek volgens de man....

Hello M's Girl.
Ik kom uit Zuidafrika maar afrikaans is mijn tweede taal met engels als moedertaal. Ik ben nou 3 jaar in NL en hoop om in oct-nov mijn NL burgerschap te krijgen. Nederlands en Afrikaans hebben een 'similar' woodenschat maar verschil heelwat in gramatica, vooral werkwoorden en litwoorden. Litwoorden . . . ai tog! Waarom het mes maar de vork. De meid . . maar het meisje . . maar de meisjes . . . en zovoorts en zovoorts? Ook heelwat woorden die hetselvde zijn maar met verschilende bedoelens. En zo gaat het aan. Erbij heb ik een mindere maarte van leesblindheidsziekte zo . . Maar ik denk het word heeltijd beter. :cathappy:
Groete van Thorntak
 
Hi,

Nou, je doet het lang niet slecht hoor. Nederlands is een verdomd lastige taal, zelfs voor de meeste Nederlanders! Die lidwoorden? Tsja... één ding kan je makkelijk onthouden: de verkleinwoorden (met -je erachter dus) is allemaal "het"... Verder is het stampen, maar dat is niet alleen in het NL zo hoor. De Franse taal, same difference!

Kom je iets drinken in het café? We zitten aan de Cointreau daar.
 
over lid woorden en verklein woorden gesproken, dat doet me herinneren aan een mooi verhaal. Een Engelse buurvrouw in nederland jaren geleden had altyd moeite met de keuze van lidwoorden. Dus als ze het niet wist gebruikte ze vaak verkleinwoorden om het probleem op te lossen. Verkleinwoorden hebben allemaal de. Dit werd dus op een gegeven moment een gewoonte van haar om in verlkeinwoorden te praten.

Op een gegeven dag had ze problemen met de banden van haar auto. Zy dus even naar de garage en vraagt aan de monteur: "Kunt u myn bandjes even nakyken?" De man schoot in de lach en reageerde zeer onbetamelyk. Ze vertelde dit verhaal zonder zelf nog te begrypen wat ze in werkelykheid gezecht had.
 
Tssss.... het zal ongetwijfeld grappig geklonken hebben maar ik denk dat ik iets mis. Is "een vrouw haar bandjes bekijken of checken" (want dat bedoel je dan denk ik) een metafoor of foute opmerking voor een sexuele handeling of wat dan ook? Want als dat zo is, dan ken ik 'm niet. Ik kan me bij bandjes hooguit de vetrolletjes rond de heupen voorstellen. Maar om daar nou zo'n foute opmerking over te maken :confused:

Verder vind ik dat ze het best slim opgelost heeft :D Grappig verhaal!

:p
 
De monteur dacht blykbaar aan BH bandjes, dat had ik er wat duidelyker by moeten vertellen
 
Thorntak said:
Hello M's Girl.
litwoorden. Litwoorden . . . ai tog! Waarom het mes maar de vork. De meid . . maar het meisje . . maar de meisjes . . . en zovoorts en zovoorts?


Er bestaat een boek dat de titel heeft 'Het wassende water', terwijl het toch moet zijn: DE was en HET water...
Nee, dit is flauw, zo raak je nog meer in de war. Je drukt je heel duidelijk uit in het Nederlands, complimenten.
 
realwanderer said:
De monteur dacht blykbaar aan BH bandjes, dat had ik er wat duidelyker by moeten vertellen


Oh ja, dat kan ook nog :D Ik was er nog niet opgekomen :eek:
 
realwanderer said:
HO HO niet zo ongeduldig, onze software kan dit allemaal niet zo snel verwerken :D

Geduldig genoeg :D ?

Want eh.... wat is romantiek nou? Hè? Heeft weinig met monteurs en BH-bandjes te maken (meestal) :p
 
Program not responding.........
Ctrl + Alt + Delete.........Select task manager.....
End program now!!! "the program is not responding, do you want to end it now?" Y/N....... Yes........ There might be a fault, please reboot and run system check.
 
realwanderer said:
Program not responding.........
Ctrl + Alt + Delete.........Select task manager.....
End program now!!! "the program is not responding, do you want to end it now?" Y/N....... Yes........ There might be a fault, please reboot and run system check.


Rebooted and all systems GO.

So..................................?
 
M's girl said:
Rebooted and all systems GO.

So..................................?

ja alles werkt weer, maar je moet even geduld opbrengen, onze software kan dat allemaal niet zo snel verwerken :D :nana: ;)

Bovendien heeft de systeem administrator gezegd dat het niet een officieel goed gekeurd programma is :confused:

Maar er wordt aan gewerkt :) dat beloof ik je :rose:
 
M's girl said:
Rebooted and all systems GO.

So..................................?

ja alles werkt weer, maar je moet even geduld opbrengen, onze software kan dat allemaal niet zo snel verwerken :D :nana: ;)

Bovendien heeft de systeem administrator gezegd dat het niet een officieel goed gekeurd programma is :confused:

Maar er wordt aan gewerkt :) dat beloof ik je :rose:
 
M's girl said:
Rebooted and all systems GO.

So..................................?

ja alles werkt weer, maar je moet even geduld opbrengen, onze software kan dat allemaal niet zo snel verwerken :D :nana: ;)

Bovendien heeft de systeem administrator gezegd dat het niet een officieel goed gekeurd programma is :confused:

Maar er wordt aan gewerkt :) dat beloof ik je :rose:
 
M's girl said:
Rebooted and all systems GO.

So..................................?

ja alles werkt weer, maar je moet even geduld opbrengen, onze software kan dat allemaal niet zo snel verwerken :D :nana: ;)

Bovendien heeft de systeem administrator gezegd dat het niet een officieel goed gekeurd programma is :confused:

Maar er wordt aan gewerkt :) dat beloof ik je :rose:
 
M's girl said:
Rebooted and all systems GO.

So..................................?

ja alles werkt weer, maar je moet even geduld opbrengen, onze software kan dat allemaal niet zo snel verwerken :D :nana: ;)

Bovendien heeft de systeem administrator gezegd dat het niet een officieel goed gekeurd programma is :confused:

Maar er wordt aan gewerkt :) dat beloof ik je :rose:
 
Volgens mij zit de fout in de kernel van dat proggie, even zoeken dus :p
 
E's Toy said:
handig he internet :D


Heeeeeel handig :D

De mannen hier gebruiken het voornamelijk om mij moeilijke woorden te laten zoeken om mij af te leiden van mijn oorspronkelijke vraag :D :p

Dus wat is het meest romantische dat jij de laatste tijd gedaan hebt? :) ;)
 
M's girl said:
Heeeeeel handig :D

De mannen hier gebruiken het voornamelijk om mij moeilijke woorden te laten zoeken om mij af te leiden van mijn oorspronkelijke vraag :D :p

Dus wat is het meest romantische dat jij de laatste tijd gedaan hebt? :) ;)
fouten in de kernel zoeken :p
 
M's girl said:
Bij wie? Bij jezelf, of bij je vrouw/vriendin? :rolleyes:
nee in een proggie, en ik heb mijn partner gisteren opgegeild door haar te vertellen waarom ik zou geil wordt van haar rose kut..... :heart: niet romantisch I know
 
E's Toy said:
......en ik heb mijn partner gisteren opgegeild door haar te vertellen waarom ik zo geil wordt van haar rose kut..... :heart: niet romantisch I know

Haha! Neej, niet erg romantisch. Hoewel..... het ligt er een beetje aan HOE je het zegt en brengt.... :D Het kán evengoed romantisch zijn.... denk ik.
 
M's girl said:
Haha! Neej, niet erg romantisch. Hoewel..... het ligt er een beetje aan HOE je het zegt en brengt.... :D Het kán evengoed romantisch zijn.... denk ik.
de boodschap kwam wel aan, woei ;)
 
Back
Top