Black Tulip
Not so delicate flower
M's girl said:Hmmm..... moeten we het zo zwart/wit zien? Letterlijk?
Ik ken genoeg landen waar de blanken zich weinig mee bemoeien, en die floriseren nou ook niet bepaald. Kunnen we niet eens stoppen met naar de kleurtjes te kijken? Ik denk dat we landen, mensen en culturen in hun waarde moeten laten en dat de wereld daar alleen maar rijker van wordt.
Tegelijkertijd is dat niet haalbaar als je weet dat wat in onze cultuur als barbaars geldt in een andere cultuur de norm is. Wat is wijsheid? Ik weet het niet.
Ik denk wel stiekum af en toe dat als de wereld méér geregeerd werd door vrouwen, ze er een stuk anders uit zou zien. Vriendelijker. Ik weet niet of dat per sé beter zou zijn, maar dit is het ook niet. Mannen handelen veel te veel vanuit hun eigen denken en voor hun eigen goed en daarbij spelen seks en macht een grote rol. Ik denk echt dat dat anders zou zijn als vrouwen het meer voor het zeggen hadden...
Over het algemeen lijken vrouwen meer uit op gezamenlijkheid en mannen meer op positiebepaling. Zal wel genetisch bepaald zijn.
Volgens mij komen we al een heel eind als iedereen eens ophield met te denken dat DE waarheid bestaat... en dat zij die dan in pacht hebben.