Bdsm

Of deze dan, maar of die nou weer in "de scene" gebruikt en bedoeld worden...?

Ja die bedoel ik. Billys slappers dan. Die laatste ziet er ook heel handzaam uit. :devil:

:rose:

Maar je zei dat je de kans had het ooit eens uit te proberen maar dat er toen geen 'slachtoffer' voor handen was.... was je op een beurs ofzo? Ben je trouwens wel eens op de Kama Sutra Beurs geweest? Is dat wat? Hij staat op ons lijstje om een keer te gaan kijken maar komen er op de één of andere manier steeds niet toe!

M's girl said:
Maar je zei dat je de kans had het ooit eens uit te proberen maar dat er toen geen 'slachtoffer' voor handen was.... was je op een beurs ofzo? Ben je trouwens wel eens op de Kama Sutra Beurs geweest? Is dat wat? Hij staat op ons lijstje om een keer te gaan kijken maar komen er op de één of andere manier steeds niet toe!

Nope, in beide gevallen... ik was bij iemand thuis en die liet me even proberen maar weigerde te bukken ;)

En de K-beurs staat ook op mn lijstje, al hoor ik dat het erg tegenvalt... vrij plat etc...

wolf2002 said:
Nope, in beide gevallen... ik was bij iemand thuis en die liet me even proberen maar weigerde te bukken ;)

En de K-beurs staat ook op mn lijstje, al hoor ik dat het erg tegenvalt... vrij plat etc...

Hmmm, ja, daar ben ik dus ook bang voor... :eek:
Nah, we gaan wel een keer kijken denk ik... misschien daarna meteen genezen, wie weet.

Als het plat moet zijn, dan meteen ook goed... tijdens vakantie ga ik altijd wel even kijken in de plaatselijke rosse buurt als ik de kans krijg... de rauwe sexualiteit daarvan kan ik wel weer waarderen...

wolf2002 said:
Als het plat moet zijn, dan meteen ook goed... tijdens vakantie ga ik altijd wel even kijken in de plaatselijke rosse buurt als ik de kans krijg... de rauwe sexualiteit daarvan kan ik wel weer waarderen...

Op vakantie niet per sé, maar we hebben een tijdje geleden de wallen in Amsterdam gedaan (en waren heel wat van plan) maar we waren te laat! Ik dacht dat het daar allemaal wel om middernacht zou aanvangen en tot in de vroege uurtjes door zou gaan! Wij eerst wat drinken, een paar van de (betere, ahum) sexshops in, en toen zouden we naar een show in Casa Rossa; gewoon eens een keertje kijken of dat nou wat was.

Wat denk je? 02:00 uur gaat alles dicht! :eek: Niks geen Casa Rossa dus... :eek:
Nou ja, Amsterdam is niet zó ver.... :D

Last edited:
Oh dat had ik ook niet gedacht. Je zou verwachten dat het daar inderdaad to op zyn minst 4 uur s'morgens zou doorgaan.
Maar wat heeft prostitutie toerisme met BDSM te maken?

Laten we proberen deze string weer op te vyzelen.
Overigens M's girl je kunt niet tellen, er zyn hier veel meer postings dan op je 9/11 onderwerp.

OK BDSM vraagje, wie gebruikt/ heeft wel eens gebruik gemaakt van het stoplicht.

Groen: ga zo door, of tewel ietsje meer mag ook wel. (met het zweepje)
Oranje: Je zit op de grens. (M'n vel begint behoorlyk pyn te doen)
Rood: Stop nu, Ik vindt het niet leuk meer. (hier hou ik lidtekens aan over).

Hoeft natuurlyk niet een zweepje te zyn. Maar het principe vindt ik wel goed want als je "stop" roept kan dat net zo goed by de role play horen.

Ik kom zelf meteen maar over de brug, ik heb nog nooit sex/ role play gehad waarby het stoplicht relevant zou zyn.

realwanderer said:
1] Maar wat heeft prostitutie toerisme met BDSM te maken?

2] Laten we proberen deze string weer op te vyzelen.

3] Overigens M's girl je kunt niet tellen, er zyn hier veel meer postings dan op je 9/11 onderwerp.

4] OK BDSM vraagje, wie gebruikt/ heeft wel eens gebruik gemaakt van het stoplicht.

Groen: ga zo door, of tewel ietsje meer mag ook wel. (met het zweepje)
Oranje: Je zit op de grens. (M'n vel begint behoorlyk pyn te doen)
Rood: Stop nu, Ik vindt het niet leuk meer. (hier hou ik lidtekens aan over).

1] Niets, maar soms kom je van het één op het ander, zoals in dit geval. Ik zal me aan 2] conformeren :D :rolleyes:

3] Ik kan prima tellen. Ik zei niet dat er meer posts waren in de 9/11 thread; ik merkte op dat die thread; die titel en dát onderwerp, voor een aantal mensen (die wel al meekeken en lazen) kennelijk ineens aanleiding was om te gaan posten! En dat ik ze eerder NIET met andere prikkelende dingen als "BDSM", "anale sex" enzovoorts had kunnen lokken.

4] Nooit nodig gehad. Ik wil het ook niet nodig moeten hebben. Dat is zo vreselijk NIET mijn ding! Ik wil een partner die ten alle tijden WEET HOE VER HIJ KAN GAAN. Ik moet me op mijn gemak kunnen voelen anders kan ik me niet overgeven aan sex en beleef ik er geen plezier aan.

M's girl said:
4] Nooit nodig gehad. Ik wil het ook niet nodig moeten hebben. Dat is zo vreselijk NIET mijn ding! Ik wil een partner die ten alle tijden WEET HOE VER HIJ KAN GAAN. Ik moet me op mijn gemak kunnen voelen anders kan ik me niet overgeven aan sex en beleef ik er geen plezier aan.

Ik dus ook niet, maar een stop licht is in myn opinie wel een hele goeie uitvinding als het over BDSM gaat. Ik denk ook niet dat het een bewys is dat je je partner niet kan vertrouwen.
Je begint aan iets dat je beide spannend vindt, en het is voor jullie grens verleggend, maar je weet geen van beiden hoe je er op gaat reageren. In zo'n geval is het een goed idee dat er een code woord is waarmee je handelingen die op je worden verricht kunt stoppen. En zo'n woord moet niet mis te verstaan zyn. Dus niet "stop" want dat kan onderdeel van het spel zyn. Vandaar!!! Ik denk dat als ik een partner zou hebben die pyn zou willen hebben als onderdeel van sex, (SM dus) dat ik er dan zelf op zou staan dat zy van te voren een "stop woord" laat weten. Ik denk dat ik zonder dat helemaal geen "brute" handelingen zou kunnen verrichten.
Heeft iemand daar ideen over of ervaringen mee?

Ja, het stoplicht is op zich een prima uitvinding. Het schijnt ook te werken. Ik vind het ook goed (maar het was waarschijnlijk broodnodig!) dat er zoiets is. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik ooit vrijwillig in een situatie zou belanden waarin ik dit uiteindelijk nodig heb.

Op het moment dat ik oranje zou moeten roepen zou ik twijfelen of ik niet een watje/trutje of wat dan ook was, en tegen de tijd dat ik het gevoel zou hebben dat ik ROOD! zou moeten roepen is het al te laat. Hoe kan je je grenzen aangeven als je zelf van te voren niet precies weet waar die liggen? Twijfel je dan niet op zo'n moment en sla je daarom het 'oranje-stadium' niet te snel over?

En als je dan "rood" moet zeggen/roepen....., is het dan niet ALTIJD al te laat? Ook in BDSM?

:eek:

Ik zie het zo: als je “gewoon” sex met elkaar hebt geef je ook aan wat je wel en niet lekker vind. Zeker in het begin van je relatie weet je nog niet wat iemand fijn vind en daar kom je achter door het uit te proberen. Dan ga je ook niet alles van te voren uitvoerig bespreken zodat je precies weet hoe of wat. Dat zou de spanning eraf halen.

En met BDSM is dat net zo, als je van te voren alles zou bespreken zou de spanning eraf gaan. Dus weet je ook nog niet precies waar de grenzen van je partner liggen. Maar daarom is het wel belangrijk om zelf te weten waar ze liggen zodat je die aan kan geven.

ofzoiets.. :)

meisje1983 said:
Ik zie het zo: als je “gewoon” sex met elkaar hebt geef je ook aan wat je wel en niet lekker vind. Zeker in het begin van je relatie weet je nog niet wat iemand fijn vind en daar kom je achter door het uit te proberen. Dan ga je ook niet alles van te voren uitvoerig bespreken zodat je precies weet hoe of wat. Dat zou de spanning eraf halen.

En met BDSM is dat net zo, als je van te voren alles zou bespreken zou de spanning eraf gaan. Dus weet je ook nog niet precies waar de grenzen van je partner liggen. Maar daarom is het wel belangrijk om zelf te weten waar ze liggen zodat je die aan kan geven.

Hela, welkom dametje! Blijf bij ons. Het is hier niet druk, maar best de moeite waard.

meisje1983 said:

Jaha, je hebt wel gelijk natuurlijk. Maar toch..... er zit waarschijnlijk wel verschil in. Als je dingen doet die veel meer algemeen 'de norm' zijn (oké, toegegeven: dat is meteen ook een lastige om te definiëren) dan zal je niet zo snel bang zijn om dingen te doen die een ander gek of naar zou kunnen vinden. Uiteraard ligt die grens voor iedereen net weer ergens anders zodat er op een gegeven moment altijd een soort spanningsveld komt. Maar ik ben er van overtuigd dat je samen een heel eind komt, in dat spanningsveld, zonder dat er stoplichten nodig zijn. Immers, als de relatie goed is communiceer je wél ook over sexdingen en kom je zodoende aan de weet (ook al schets je scenario's die niet direct op 'jullie' zelf van toepassing zijn) hoe ver je ongeveer kan gaan.

Juist omdat dat aftasten vaak via gespekken in het algemeen gaat ook (je ziet iets op TV of je hoort of leest iets en praat er dan over zonder direct voor te stellen het zelf ook te doen) en die onderwerpen vaak toch voortkomen uit de dingen die gemakkelijker gepresenteerd worden dan hardcore BDSM stuff, zal je daar eerder een goed idee hebben hoe ver je kan gaan.

Er is een groot verschil, vind ik, tussen wel of niet pijpen of de cowgirl positie (bijvoorbeeld), óf wel of niet elkaar met kettingen slaan tot bloedens aan toe, voor het sexgenot. Of zit ik er naast?

Welkom op Dutch Lit, by the way :rose:

M's girl said:
elkaar met kettingen slaan tot bloedens aan toe, voor het sexgenot

Daar gaat natuurlijk niets boven... (Shit, waar zit nou toch dat icoontje dat laat zien dat je iets ironisch bedoelt..?)

Waar. En natuurlijk communiceer je over sexdingen. Maar je probeert toch ook dingen uit bij je partner zonder het daar eerst over gehad te hebben?

En er zit absoluut een verschil in of je iemand wel of niet pijpt of het wel of niet elkaar met kettingen slaan tot bloedens toe (wel een extreem voorbeeld btw). Maar het verschil is dat (om even bij jou voorbeelden te blijven)bij pijpen je aangeeft dat je het wel of niet wil terwijl als je gespankt word je dan aangeeft of het te hard is of te lang doorgaat. En daar gebruik je een stoplicht voor. 10 tikken vind je lekker maar 20 is teveel.

Maarum veel mensen gebruiken een lijst bij BDSM waarop je invult wat je wel en niet zou willen. Scheelt ook een hoop.

En dankjewel.

Oké, dat van die lijst wist ik niet. Ik zit dan ook helemaal niet in die scene, maar ik vind het wél interessant allemaal. Misschien kom ik soms wat hard door de bocht maar ik heb heel erg een eigen mening en ben niet bang die te verkondigen. Ik veroordeel daarmee de dingen dan niet (niet per definitie en anders zeg ik het er duidelijk bij!), maar stel soms extreme voorbeelden om de dingen voor mezelf (voornamelijk) duidelijker te krijgen.

M en ik doen ook wel dingen die je wél bij BDSM zou kunnen plaatsen (er is ook nog eens zoiets als een (groot!) grijs gebied tussen Vanilla sex en BDSM heb ik al gemerkt). Maar het zijn niet de dingen waarbij zo'n stoplicht-scenario goed van pas zou kunnen komen.

Ik ben, net als realwanderer wél heel erg benieuwd naar die verhalen en ervaringen. Want, om iets te kunnen beoordelen moet je eerst kennis vergaren!

Ah ok. Hier is een voorbeeld van zo’n subbielijst. http://www.wanderingspirits2001.com/03/0305/index.html

En hard door de bocht, vind het wel meevallen :) eigen mening is goed, en helemaal als je ervoor uit durft te komen. (jeej!)

Een heleboel mensen doen dingen die je als BDSM kunt zien alleen veel mensen weten dat niet. Ook omdat veel mensen BDSM alleen kennen van films e.d. als in lak, leer, extreem pijnigen etc. Erg jammer. Terwijl de polsen van je partner vasthouden zodat hij/zij geen kant opkan tijdens te sex in principe al die kant opgaat. Je hebt dan een bepaald soort macht over iemand en daar gaat het om.

meisje1983 said:
Ah ok. Hier is een voorbeeld van zo’n subbielijst. http://www.wanderingspirits2001.com/03/0305/index.html

Een heleboel mensen doen dingen die je als BDSM kunt zien alleen veel mensen weten dat niet. Ook omdat veel mensen BDSM alleen kennen van films e.d. als in lak, leer, extreem pijnigen etc. Erg jammer. Terwijl de polsen van je partner vasthouden zodat hij/zij geen kant opkan tijdens te sex in principe al die kant opgaat. Je hebt dan een bepaald soort macht over iemand en daar gaat het om.

Hé, die lijst is cool. Zie je, ik wist niet eens dat zoiets bestond joh. Learning every day :D Ik ga 'm uitprinten, leuk voor bij de koffie vanavond; eens even samen met M de lijst doornemen. Kan leuke discussies opleveren. Misschien ook voor hier!

Dank voor je bijdrage... je weet (van BDSM in ieder geval) vast meer dan ik.

Oké..... ik ben nu écht officieel in de war! :eek:

Even de waarderingslijst voor de duidelijkheid:

Nee - Is altijd Nee. Geen zin in, geen plezier in, nevernooitniet, totaal geen interesse in. Klaar.
0 (Nul) - betekent dat het JOU helemaal niets doet maar als je dom er op staat, je er niet echt een probleem mee zou hebben. Als het maar niet te vaak gebeurt.
1 - Liever niet maar als het echt moet...
2 - Het interesseert me geen bal maar als jij het leuk vind, vooruit dan maar.

en dan volgt de rest van 3 t/m 5 en A t/m C

De lijst (zie link van meisje) begint met bondage.
Op negen van de tien dingen daar zeg ik keihard NEE, hoewel ik lichte bondage wel zou doen als M dat wilde, en een kuisheidsgordel? Hmmm :rolleyes: , wel kinky :D

Zintuigen?
Blinddoek? Ja hoor, bring it on, hoewel ik DENK dat ik er niet méér sexueel opgewonden van zal raken. Verder weer alles keihard NEE! (Saai he?)

Head play?
Gedwongen masturbatie prima. Als M per sé wil dat ik in huis en privé (de hele tijd) naakt loop? Mwah... maybe. Knielen? Doe ik dat niet al vaak genoeg? ;) Ben ik nu BDSM dan? :p En huishoudelijke klusjes? Dat zeg ik, nu pas ben ik echt in de war! Die doe ik toch al plenty? En je hoeft me niet eens te dwingen: sterker nog, als je dat zou doen roep ik heel hard "doe het lekker zelf!"

Sex
Over anaal en moresomes heb ik me vaak genoeg uitgelaten hier. Anaal (penetratie) is niet favo en méér dan one-on-one gebeurt alleen en uitsluitend in onze fantasie!

Het ruigere werk
....... :eek: ... dus ik zet me inmiddels behoorlijk schrap.... en wat lees ik?

• erotisch dansen (voor publiek)
  • model staan voor erotische foto's
  • naaktzwemmen
  • over de knie
  • prostitutie (gespeeld)
  • slaan (zacht)
  • trekken aan haar
  • video opnames

Oké, oké.... er staan extremere dingen tussen ook. Maar van bovenstaande lijst, het zogenaamde ruigere werk, schrik ik niet echt.

Ik sla een stukje over want kennelijk doe ik een hoop dingen die erg op de grens zijn.

• anus likken
  • besmeurd worden met geil
  • jezelf proeven
  • zaad slikken

:confused:

Schiet mij maar lek!

(Zou dát ook BDSM zijn? :D )

meisje1983 said:
Maar goed, niet dat ik er nou zoveel vanaf weet ;)

Oh en ik wilde nou net zeggen: "leuk dat we nu ook een vrouw hebben die iets over BDSM weet :rose:

Ik hoop dat je ook je mening over andere onderwerpen met ons zal deelen. :kiss:

Back