Svenska tråden

När talspråket upphöjs till norm även i skrift kan det inte anses vara annat än fördummande.
men nagra saker som är skriftspraket idag har varit talspraket för hundra ar sen...
 
hej swedishgal, mpworking - men om ni skriva här varje dag, sa ska det vara mera aktiv... (och jag är säkert att jag har skrivit det fält, kan ni "correct my mistakes"?)
 
hej swedishgal, mpworking - men om ni skriva här varje dag, sa ska det vara mera aktiv... (och jag är säkert att jag har skrivit det fält, kan ni "correct my mistakes"?)

Det är ju sant förstås!

... och du skrev fel, men man förstod ändå :)
"men om ni skriver här varje dag, så blir den mer aktiv", om jag förstod dig rätt... :D
 
tack sa mycket! jag öva inte sa mycket svenska nu, jag har ingen tid, men sa ska jag öva här i svenska traden... mina släktingar fran sverige har sagt att jag skulle visitera de, och läsa mera svenska där, men nu blir det nog redan kallt och mörkt i sverige? här i tyskland har vi ocksa inte sommer mera...
 
tack sa mycket! jag öva inte sa mycket svenska nu, jag har ingen tid, men sa ska jag öva här i svenska traden... mina släktingar fran sverige har sagt att jag skulle visitera de, och läsa mera svenska där, men nu blir det nog redan kallt och mörkt i sverige? här i tyskland har vi ocksa inte sommer mera...

Det har inte hunnit bli så kallt här än, men det blir mörkt tidigare och tidigare på dagen. Men jag tycker det är ganska skönt :)
 
tycker du mera om vinter än om sommer? jag tycker mera om sommer - vinter kan ocksa vara skönt, men när det regnar mycket och jag aldrig ser solen, so är jag lite ledsen...
 
tycker du mera om vinter än om sommer? jag tycker mera om sommer - vinter kan ocksa vara skönt, men när det regnar mycket och jag aldrig ser solen, so är jag lite ledsen...

Nä, jag gillar sommaren mer än vintern, helt klart. Skulle gärna flytta längre söderut för att få det lite varmare, det kan aldrig bli för varmt! :)
 
okej... jag har aldrig varit där... jag vet inte var jag skulle vilja resa - jag vill resa nagonstans varmt, men jag ocksa ville resa var där finns berg, och där är det nog kallt...
 
okej... jag har aldrig varit där... jag vet inte var jag skulle vilja resa - jag vill resa nagonstans varmt, men jag ocksa ville resa var där finns berg, och där är det nog kallt...

Då finns det ju alltid Nya Zealand, där finns väl både och nära till hands :) (och dessutom råkar vara nära cook islands :D)
 
okej... nu behöver jag bara nagon som betala ticket för mig, sa jag kan resa där...

och hur är pojkarnar där (och hur säjer du när du vill säja "guys"?)
 
okej... nu behöver jag bara nagon som betala ticket för mig, sa jag kan resa där...

och hur är pojkarnar där (och hur säjer du när du vill säja "guys"?)

Hehe, jaa... :)

Du skriver rätt, men det finns många synonymer till "guys". Pojkarna, killarna, männen, och så vidare. Hur dom är har jag ingen aning om tyvärr ;)
 
och du intresserar dig om killarna eller flickarna där? (jag fragar eftersom jag kan inte se det i din profil)...
 
okej... sa du gar där för landskapet och jag gar där för killarna...
 
Back
Top