The Dutch Lit Café

okok .. nog meer flauwigheid

schaamteloos gejat dit keer uit HT café

attachment.php

coz752 said:
mss moeten er eerst meer foto's in voordat het echt iets is voor in sig ?

Geen idee.... wrong girl to ask.... ik ben niet zo'n amateurs pics type. Maar ik vind de foto voor je Av wel heel erg leuk. Ik vind dat bierflesje wel humor en zoooo veel leuker dan wanneer ie er niet gestaan had, ongeacht wat er achter zit!

coz752 said:
is overigens wel een beetje stil hier de laatste tijd

tumbleweed.gif

Tsja, je moet een beetje een doorzetter zijn in Dutch Lit. Maar zo nu en dan komt er wel wat binnen druppelen...

M's girl said:
Geen idee.... wrong girl to ask.... ik ben niet zo'n amateurs pics type. Maar ik vind de foto voor je Av wel heel erg leuk. Ik vind dat bierflesje wel humor en zoooo veel leuker dan wanneer ie er niet gestaan had, ongeacht wat er achter zit!

Helemaal mee eens.

:D

Black Tulip said:
Ruim 6 dagen rookvrij. :eek:

:cathappy:

Cool! Moeilijk?

Ik ben een (uitgebreide) gelegenheidsrookster. Ik ben wel in de loop der jaren meer gaan roken en dat M ook rookt help natuurlijk niet erg. Maar op zich ben ik niet verslaafd aan het roken. Daarmee bedoel ik dat mijn lichaam niet verslaafd is. Het ritueel op zich is een ander verhaal. Voor mij staat het, net als alcohol drinken, gelijk aan gezelligheid. Maar als ik druk bezig ben taal ik niet naar roken, zeg maar. Als ik aan het werk ben met anderen, en die lassen een rookpauze in, dan doe ik vrolijk mee, dat dan weer wel.

Veel mensen vragen zich af waarom ik dan niet helemaal stop. Gezonder, scheelt een hoop centen..... helemaal waar. Ik zie het nut er niet van in. Maar als een dokter morgen zou zeggen dat ik om gezondheidsredenen (andere dan waar tegenwoordig op zo'n idiote manier op de pakjes gewaarschuwd wordt :rolleyes: ) zou moeten stoppen denk ik dat ik dat zonder veel moeite zou kunnen. Ik zou voornamelijk de gezelligheid ervan missen...

Black Tulip said:
Ruim 6 dagen rookvrij. :eek:

:cathappy:

goed bezig - ik nu 2

.. door ziekte ;)

M's girl said:
Ik zou voornamelijk de gezelligheid ervan missen...
hoezo .. je kan er dan toch nog gezellig bij zijn ?

maar ik snap je punt wel

vergelijkbaar
mbo, we gingen naar een nieuw pand , pauzeruimte was grote hal met afgeschermd gebied voor de leraren - en toen was er ineens in de lerarenkamer geen plek meer voor rokende leerkrachten in tegenstelling tot andere locatie

het duurde niet lang voordat de leraren die rookten een eigen tafel claimden in de kantine - het was toevallig net het stagejaar - dat leerkrachten je ineens als mensen beschouwen en niet als nummer .. uh , leerlingen - .. en toen werd het ineens behoorlijk gezellig op school :D

duurde ook niet lang voordat alle niet rokende leraren er bij gingen zitten ;D

Last edited:
Ik zit aan een sappige, fruitige, iets pittige Merlot, iemand ook een glas?

Roken, ik rook niet, en afgezien van een flauwe poging op mijn em... 15e? kan ik ook niet zeggen dat ik echt gerookt heb. Nee man, het ging niet eens de longen in, dus geen roker hier.

Maar roken bij gelegenheid, ik kan er wel inkomen hoor. Was toendertijd een reden om het eens een kans te geven maar ik kreeg het werkelijkwaar niet door mijn strot... Dus dan ben ik nu even die enthousiaste supporter die alle rookvrije rokers even aanmoedigd om het nog een stukje langer vol te houden :nana: :D

Bedankt, Flowers.

Ik vond dat ik na bijna 40 jaar roken nu maar definitief moest stoppen.
Gaat eigenlijk best goed.
Alleen na het eten, 's avonds, dan mis ik het wel.

:eek:

BurntFlowers said:
...... Nee man, het ging niet eens de longen in, dus geen roker hier.

Haha, ik heb ook nog nooit over mijn longen gerookt. Ooit begonnen met sigaretten en later kleine sigaartjes erbij gaan roken zo af en toe. Die waren zo veel lekkerder dan de sigaretten dat ik laatste op een gegeven moment helemaal afgeschaft heb. Sloeg toch nergens op - zeg maar - omdat ik niet over mijn longen rookte. Dat doe ik met die sigaartjes natuurlijk (want die horen júist niet over je longen) ook niet. Niet dat het daarom ineens minder slecht voor je (me) zou zijn; dat weet ik ook wel.

Ik vind het gewoon lekker ..... :D

Maar alle lof voor de stoppers hoor! En dat nog wel ruim vóór het nieuwe jaar! Volhouden, zou ik zo zeggen.

Black Tulip said:
Alleen na het eten, 's avonds, dan mis ik het wel.

Ja, dat snap ik wel. Is dat dan toch ook niet een beetje die 'gezelligheidsfactor'? Of anders de gewoonte? Ik denk dat dat net zo'n grote rol speelt. Ik vind het in ieder geval heel knap als het je gaat lukken om definitief te stoppen.

Thumbs up dus!

Ja lekker! Ik kan wel een bakje gebruiken, al moet ik niet teveel pakken want dan wordt ik hyper (en erg vervelend :D )

Maarruh, hoe is het met de stoppers vandaag? Kan er nog een bananendans vanaf voor een rookvrije dag? :nana:

Haha, ik trek zo mijn raffiarokje aan als ze het vandaag ook volgehouden hebben. Dans ik mee :D

:nana: :nana: :nana:

coz752 said:
daar mag M trots op zijn ;)

Is ie ook (ik kan zoooo goed plaatjes zoeken :rolleyes: )...

Anyway.... ik heb maar weer koffie gezet voor je weet nooit wie er binnen komt schuiven.

M's girl said:
(ik kan zoooo goed plaatjes zoeken :rolleyes: ).

hihi .. dan ben je net door de bananenrok uhm mand gevallen
nog eentje , maar dan wel met jou :devil:

Back