The Dutch Lit Café

Daar heb je dan wel weer gelijk in, ook niet zo heel sociaal haha

Maar idd, voor het eerst dat ik op een forum als deze post, heb het internet nooit echt gebruikt om meer over sex ed te weten te komen, leerde het tot nu toe allemaal old skool. Zoals het gezegde gaat ;)

Ben tot nu toe meer benieuwd naar de denkwijze van de mensjes hier, waarom ze het zo bijzonder en lekker vinden, wat het nou is dat het zo speciaal maakt. Maarja, ik doe psychologie dus geen grote verassing hier hehe

Gewoon leuk om over te praten (en stiekem ook om te doen begin ik te merken). Als ik vragen heb zal ik ze wel stellen, thanks for the offer :)

Ha, psychologie. Interessant. Zit me wel eens af te vragen of ik dat niet alsnog als studie moet oppakken. Hoeveelste jaar studie zit je?

Er is hier veel te vinden op het gebied van sex en relaties. En dan is er de Engelse kant met nog véél meer info, maar we hopen natuurlijk dat je (ook) hier blijft hangen! Ik heb gemerkt dat er veel was dat ik nog niet wist. Ik heb ook gemerkt dat ik, wat sommige dingen betreft, mijn mening wel wat bij heb 'moeten' stellen. Erg leerzaam allemaal.

Ik zou het leuk vinden als je iets meer over jezelf vertelt, en dan kan je in deze thread doen....

Ik zie dat je al lekker meepraat, goodie... we kunnen wel wat nieuw bloed gebruiken :p

Shadowz said:

blijf wel even bij de deuropening hangen, toch wel bijzonder zo die eerste stapjes een nieuwe wereld in! Maar champagne zal de reis zeker makkelijker maken :p

Net wat M's al zei. Gewoon binnenkomen en meepraten.
En laat je niet wegjagen. Het is hier net de buitenwereld.

:devil:
Welke opleiding heb je net gehaald, if I may be so bold..
Als iemand geen antwoord wil geven, dan merk je het wel. ;)
Maatschappelijk werk en dienstverlening.

:nana:

heb net mijn 7e jaar achter de rug, beetje bewust en een beetje dom geweest :) Maar heb de tijd gelukkig wel goed besteed, heb al aan meerdere onderzoeken meegewerkt, merk gewoon dat ik het werken in de psychologie veel leuker vind, de studie zelf vind ik persoonlijk nogal droogjes en zelfs saai.

Als iemand geen antwoord wil geven, dan merk je het wel.
Maatschappelijk werk en dienstverlening.

haha, dat is gewoon de neurotische vriendelijkheid die er door de jaren heen is ingeslopen bij me :) Ben van nature niet zo forthcomming, pas als ik me wat meer vertrouwd voel met de mensen wordt ik wat losser. Heb zo'n vermoeden dat de mensen hier over het algemeen toch al veel meer open zijn en minder snel een blad voor de mond nemen dus het zal wel meevallen ;)

Maar goed, wat voor festiviteiten staan er in de planning vandaag?

Festiviteiten, uhm tsja.... het is BT's feestje. Ik speel een beetje kroegbaas hier, dus ik zal slingers ophangen en meer champagne koud zetten. Zal maar hapjes gaan maken ook. De taart bewaren we wel voor bij de koffie vanavond.

We kunnen Twister gaan doen :D

Twister volgens de normale regels? Staat me iets bij dat ik in deze thread iets heb gelezen over een dutch-lit variant, want dan heb ik wel wat uitleg van de regels nodig.

Toch niet erg als ik overstap op wijn of bier, nooit een hele grote fan geweest van veel champagne :p Misschien moet ik maar een rekening openen, ben bang dat ik hier wel vaker ga komen..

Jongens, neem gerust nog een glaasje van 't een of ander.
De rekening is voor mij vandaag. :cool:

Ik ga even boodschappen doen, entrecôte denk ik maar.

Zie jullie vanavond wel weer.

:D

Oh, nog even: :nana: :nana: :nana:

Jammie, entrecôte..... Ik geloof dat M en ik aan de kaasfondue gaan vanavond. Wijntje erbij (denk ik). Moet straks ook nog even de hort op en boodschappen doen.

Ik zal de Twister vast afstoffen ;) En ja, het was een DL-versie met een BDSM-twist. Regels? Er zijn geen regels :D

Iemand iets drinken? BT, hoe was je entrecôtje?
Ik weet niet hoe het met jullie 'zit' maar ik heb het gewoon koud...

Tuurlijk! Ik heb zes flessen koud gezet vanmiddag! Ik trek er nog eentje open....
Babbel rustig verder ondertussen..... Ik snap dat je iedereen van je zege moet verwittigen :D

LOL Ben ik onderdehand wel klaar mee.

Zeg, vertel eens van dat bdsm twister, dat klinkt wel spannend.

:D

Tsja... verder dan het idee van die twist op het Twister spel zijn we niet gekomen toen. Ik weet niet eens meer wie het destijds opperde. Ik kan er van alles bij verzinnen, maar The Vanilla Way... ik ben niet echt een BDSM tiepje.

Ik had wel al prijzen gekocht, maar ja... het spelletje ging toen niet door. Misschien heeft één van de andere twaalf vieuwers nog een briljant idee?

Hint, hint, hint :D

Hij is wel lekker he?

Mwah.... ik weet niet hoe het met jullie zit, maar de champagne stijgt een beetje naar mijn hoofd. Tijd voor bed!

Drink rustig door! Posten mag ook. Zie jullie morgen weer! :D

Môgge allemaal. Bedacht me ineens dat ik vandaag de hort op ben. Ik gooi de tent dus even open; de bar is tot jullie beschikking ;)

M's girl said:
Eén poster meldt zich :D
Is er nog champagne?
ja hoor, er is nog genoeg, Het gaat wel hard, zit een beetje mijn sorrows weg te drinken :(

ach gekloot met mijn ex (advocaat achter mijn broek) gekloot op het werk (moet kiezen uit blijven voor een X bedrag of een andere baan zoeken en nemen) en daardoor onredelijk tegen mijn partner en ik weet niet hoe ik het moet goedmaken want ze verdient mijn gedrag totaal niet.....that's why :eek: zucht het leven is soms zwaar KUT

Ohjee..... :eek:

Tsja, het leven kan soms zuur zijn. Maar als ik zo hier eens rond lees (kijk), vooral ook op de Engelse kant, dan zijn er heeeeeel veel mensen die in allerlei soorten shit verkeren. Dat betekent niet dat het voor jou daarom makkelijker moet zijn...

Ik ben niet gelovig, noch hang ik een bepaalde leer of allemaal moeilijke principes aan. Ik heb eens horen zeggen dat een ieder krijgt wat hij/zij aan kan. Ik weet niet... soms denk ik dat het bullshit is. Soms geloof ik in het principe dat achter die uitspraak zit, namelijk dat het een soort test is of zo. Anders kan ik het niet uitleggen.

Ik denk dat het ook alles te maken heeft met de manier waarop je met die problemen om gaat. Ik heb dit soort shit, waar jij het over hebt, op allerlei manieren al een keer meegemaakt. Daar leer je van, vooral als je het zelf allemaal moet oplossen. Het vergt een hoop van je, maar je leert er ook heel veel van. Ik ben veel makkelijker geworden en beter geworden in het verwerken van tegenslagen. Ik weet ook dat ze komen... dat er nog veel meer voor mij in petto is waarschijnlijk, somehow.... Ik weet alleen ook, inmiddels, hoe ik daar op reageer. Wat ik voorheen fout deed, en hoe het beter wel moet of kan.... en dat geeft me een zekere rust. Bring it on, zou ik bijna zeggen!

Ik weet ook niet wat je moet/kan doen op dit moment. Zet de dingen op een rij. Identificeer wat het is en welke opties je hebt. Meer kan je niet doen. Kies de optie die je het beste lijkt. Denk eerst aan jezelf en tegelijkertijd ook aan wat het voor je relatie doet. Als je die dingen goed op een rij hebt, ze met je partner bespreekt en dan doet wat het beste is voor dát moment is er niets dat je achteraf anders had kunnen doen of waar je spijt van hoeft te krijgen.

Misschien moet je leren om beslissingen te durven nemen. En dan achter die beslissingen te gaan staan, ook al pakken ze anders uit dan je verwacht had. Als je de consequenties, wat ze ook zijn, van te voren accepteert, wetende dat je juist gehandeld hebt, zijn tegenslagen een stuk beter te verwerken! Als je van te voren goed er over nagedacht hebt en al je opties op een rijtje hebt gezet en afgewogen hebt, is de keuze die je maakt de beste van dát moment. Maakt niet uit wat er daarna gebeurt.

Als je partner half a brain heeft snapt ze dat ook. En als jij zelf vierkant achter jouw beslissingen gaat staan... wat de ex-problemen betreft en wat je werk betreft kan niemand méér van je verwachten.

Eigenlijk.....is het zo simpel als dat.... :D

Helpt dat?

Back