The Dutch Lit Café

ahhh net eentje te laat, anders had je een kus van M's girl gewonnen :rolleyes:

Ik zie dat ze #1500 zelf heeft gepost
Nou dan wint zy toch gewoon een kus van ons :p

Last edited:
E's Toy said:
ja dat is niet helemaal duidelijk meer, anyway ook wat drinken?

Oh, nou... doe maar dan, ja. Een cointreau met ijs lust ik wel.

Welkom terug trouwens! Waar was je? :D

M's girl said:
Oh, nou... doe maar dan, ja. Een cointreau met ijs lust ik wel.

Welkom terug trouwens! Waar was je? :D
Ik had even een LIT time-out zeg maar :D borrel komt eraan

ja is ook lekker, ja het kan nooit kwaad om minder bier te drinken, niet dat ik er voor mijn lijn aan hoef te denken, integendeel eigenlijk :D maar minder alcohol is gewoon beter voor de mens. Ik kan er ook heel goed tegen namelijk, wordt niet snel dronken of vervelend....

E's Toy said:
ja is ook lekker, ja het kan nooit kwaad om minder bier te drinken, niet dat ik er voor mijn lijn aan hoef te denken, integendeel eigenlijk :D maar minder alcohol is gewoon beter voor de mens. Ik kan er ook heel goed tegen namelijk, wordt niet snel dronken of vervelend....

Het schijnt dat een alcohol consumptie per dag helemaal niet slecht is. Er zijn hele volksstammen oud mee geworden. Twee glaasjes is ook niets mis mee, al ligt het er wat aan wát je drinkt (een glas wijn is geen glas whisky natuurlijk).

Het tegenstrijdige aan die stelling is dat je bij dagelijkse/regelmatige consumptie ook direct als alcoholist/ alcohol verslaafd aangemerkt mag worden. Iemand die iedere dag drinkt mag officieel een alcoholist heten... :eek:

Het feit of je wel of geen last hebt van je (overmatige) alcoholconsumptie zegt niets over hoe goed of slecht het voor je is of dat je geen alcoholist zou zijn. Het gaat er meer om of je er buiten kan. En hoeveel je drinkt natuurlijk. Het zal eerder een probleem worden als je iedere dag drinkt en dan vervelend wordt, dan als je iedere dag drinkt en je er (door de gewoonte!) geen last van hebt of iemand stoort.

nee ik val er niemand lastig mee, maar het lijkt mij gewoon beter om minder te drinken.... proost :D

M's girl said:
Het schijnt dat een alcohol consumptie per dag helemaal niet slecht is. Er zijn hele volksstammen oud mee geworden. Twee glaasjes is ook niets mis mee, al ligt het er wat aan wát je drinkt (een glas wijn is geen glas whisky natuurlijk).

Het tegenstrijdige aan die stelling is dat je bij dagelijkse/regelmatige consumptie ook direct als alcoholist/ alcohol verslaafd aangemerkt mag worden. Iemand die iedere dag drinkt mag officieel een alcoholist heten... :eek:

Het feit of je wel of geen last hebt van je (overmatige) alcoholconsumptie zegt niets over hoe goed of slecht het voor je is of dat je geen alcoholist zou zijn. Het gaat er meer om of je er buiten kan. En hoeveel je drinkt natuurlijk. Het zal eerder een probleem worden als je iedere dag drinkt en dan vervelend wordt, dan als je iedere dag drinkt en je er (door de gewoonte!) geen last van hebt of iemand stoort.

:eek: :eek: :eek:

Ik drink iedere dag ... 1 glas wijn bij het koken.

:D

E's Toy said:
nee ik val er niemand lastig mee, maar het lijkt mij gewoon beter om minder te drinken.... proost :D

Dronk je (zo) veel dan? Anyway... als je zelf al aangeeft dat minderen beter is, dan zal het wel. Proost dus!

nou een flesje of 4-5 (bier) ging er wel in, daarna 2 whisky of iets anders, genoeg dus....

Black Tulip said:
:eek: :eek: :eek:

Ik drink iedere dag ... 1 glas wijn bij het koken.

:D

Dat soort kan geen kwaad heb ik begrepen. En ééntje bij het eten mag dan ook wel. Vive La France! :D

Ik kan niet eens goed meer tegen alcohol :eek: Dat merkte ik laatst maar weer zeg! Vooral wijn kan makkelijk slecht vallen bij mij, en dat vind ik vreselijk, want ik vind het zo lekker! Ik drink al tijden nauwelijks rode meer. Witte gaat over het algemeen goed (ik kan niet tegen het hoge tannine-gehalte in rood), maar ja, die stuk of acht (?) glaasjes laatst was toch geen succes.

Ik drink soms wat bij de koffie. Cointreau is dan favo,met ijs. Verder ben ik wel van de mixjes. Vodka-Orange, Malibu-jus, dat soort. Passoa, ook lekker, maar even iets uit de mode somehow op het moment. Ohja, en Pastis is ook lekker, vooral in Frankrijk!

E's Toy said:
nou een flesje of 4-5 (bier) ging er wel in, daarna 2 whisky of iets anders, genoeg dus....

Hmmmm ja, dat is best een hoop. Niet voor eens een avondje, maar als je het iedere avond drinkt....

Nah, op de koffie dan maar! En op je gezondheid! :rose:

ja en koffie is ook niet echt goed, althans in de hoeveelheden die ik drink, schijnt ook weer de smaak van mijn sperma negatief te beinvloeden, hmmmm ik neem maar een glas water denk ik, proost

E's Toy said:
ja en koffie is ook niet echt goed, althans in de hoeveelheden die ik drink, schijnt ook weer de smaak van mijn sperma negatief te beinvloeden, hmmmm ik neem maar een glas water denk ik, proost

Haha, niet te streng zijn voor jezelf hoor. Oké, te veel koffie is ook niet goed natuurlijk. Mijn mams zei altijd :rolleyes: :D ..... overal waar "te" voor staat is niet goed. *zucht* Ze heeft gelijk natuurlijk en don't we all know it?

Ik ben van mening dat iedereen een kleine zonde mag hebben (puur eigenbelang :D )... Het leven zou maar saai zijn als we ons allemaal als heiligen zouden gaan gedragen denk ik. Trouwens, de ex van mijn M pretendeert dat en daar word je niet vrolijk van, maar dat is een ander verhaal (buiten dat ze zo inconsequent als de pest is daarmee :p Oké, ik stop!)

Anyway... veel water drinken is goed natuurlijk. Zou ik ook moeten doen trouwens. Twee liter per dag zeggen ze. :eek: Dat lukt me alleen als de mussen dood van het dak vallen van de hitte!

jawel, tuurlijk mag je een zonde hebben, chips ik rook ook stevig... :rolleyes: ach soms is water best oke hoor, maar niet te vaak drinken haha

E's Toy said:
jawel, tuurlijk mag je een zonde hebben, chips ik rook ook stevig... :rolleyes: ach soms is water best oke hoor, maar niet te vaak drinken haha

Roep dat maar niet te hard op de Engelse (Amerikaanse :D ) kant... Tuurlijk is roken slecht voor je. Maar ja... Nog meer zonden die je wil opbiechten hedenavond? Je bent lekker bezig ;)

Back