The Dutch Lit Café

oei en je drinkt soms alcohol, straks ga je ook nog vertellen dat je sex voor je plezier doet ;) je bent gedoemd :devil:

E's Toy said:

Dat niet alleen... haha, maar met z'n twee. :p
Dat bedoelde je niet hè? Ik ook niet... maar verder verklap ik niks. Nu niet in ieder geval. Trouwens, ..... jij ging toch slapen? :rolleyes:

Ik trek voor de gelegenheid nog maar een flesje bubbels open, want we hebben een nieuwe. Welkom Reggiew! Iets drinken?

Niemand bubbels? Nah, dan ga ik maar eens slapen denk ik. Laat zat, eigenlijk wel al :eek: Welterusten allemaal! (Of niet... in dat geval: vermaak je nog even!)

Adios!

Ben onlangs eens bij de Chyoo-buren 'wezen' kijken... Was toch wel benieuwd wat dat nou was. Kennen jullie het fenomeen? Ik heb inmiddels geleerd dat Chyoo een soort van estafette-verhaal-ding is. Iemand start een verhaal, zoals in roleplaying online een beetje, en anderen gaan met dat verhaal verder. De OP sluit af met een vraag en zo te zien zijn er verschillende (drie?) opties. De vraag kan zijn "wat doet de hoofdpersoon vervolgens?" en dan volgen er dus drie (of meer) keuzes/opties. Van daaruit kan het verhaal (in eerste instantie) drie kanten op gaan. Dat ligt eraan wie er reageert en welke optie(s) gekozen wordt (worden). Zo kan één basisverhaal ook opgesplitst worden in vele verhalen. Want ik heb begrepen dat de replies na de start als een soort threads worden.

Grappig idee.

Ik vroeg me af wat het bestaansrecht van een apart forum speciaal voor Chyoo was, hier op Literotica. Het lijkt erop dat één van de Literotica (mede-) oprichters dat Chyoo-gebeuren in het leven geroepen heeft. That makes sense then.

Kent iemand van jullie Chyoo, en speelt/schrijft iemand daar? Ik hoorde gisteren, trouwens, dat die Second Life site waar we het over gehad hebben hier op Dutch Lit gekraakt zou zijn. Ik vraag me altijd af waarom dat interessant zou zijn voor 'de krakers' en of er op die manier persoonlijke informatie gezocht en gevonden is; of dat de motivatie dan is?

Oh well... just a few thoughts...

M's girl said:
Ik hoorde gisteren, trouwens, dat die Second Life site waar we het over gehad hebben hier op Dutch Lit gekraakt zou zijn. Ik vraag me altijd af waarom dat interessant zou zijn voor 'de krakers' en of er op die manier persoonlijke informatie gezocht en gevonden is; of dat de motivatie dan is?

Huh? Waar komt dat verhaal vandaan?

Op zich zou er voldoende reden zijn om SL te kraken want er gaat serieus geld in om. Voor de aldaar geldende munteenheid, Linden dollars, moet je keiharde echte dollars betalen. Dat geld heb je nodig om alles te kopen wat je leven daar aangenaam maakt: kleding, upgrades van diverse lichaamsdelen (zoals de 'talking clit'), een huis, kunst, attributen, noem maar op... om je even idee te geven: volgens de homepage is er de afgelopen 24 uur ruim 300.000 dollar gespendeerd, echt geld dus!

Het voordeel is overigens wel dat je niet perse je creditcard hoeft aan te spreken want je kan ook werken voor je geld. Sommige mensen verdienen de kost met het ontwerp van huizen, kunst, nieuwe skins of design kleding... anderen door zichzelf te hoereren...

Ik was destijds slechts een eenvoudige beveiligingsman in een bordeel, oftewel een pooier... oh yeah, a motherfucking P.I.M.P.... altijd al willen zijn! ;)

:rose:

wolf2002 said:
Huh? Waar komt dat verhaal vandaan?

Op zich zou er voldoende reden zijn om SL te kraken want er gaat serieus geld in om. Voor de aldaar geldende munteenheid, Linden dollars, moet je keiharde echte dollars betalen. Dat geld heb je nodig om alles te kopen wat je leven daar aangenaam maakt: kleding, upgrades van diverse lichaamsdelen (zoals de 'talking clit'), een huis, kunst, attributen, noem maar op... om je even idee te geven: volgens de homepage is er de afgelopen 24 uur ruim 300.000 dollar gespendeerd, echt geld dus!

Het voordeel is overigens wel dat je niet perse je creditcard hoeft aan te spreken want je kan ook werken voor je geld. Sommige mensen verdienen de kost met het ontwerp van huizen, kunst, nieuwe skins of design kleding... anderen door zichzelf te hoereren...

Ik was destijds slechts een eenvoudige beveiligingsman in een bordeel, oftewel een pooier... oh yeah, a motherfucking P.I.M.P.... altijd al willen zijn! ;)

Vertelde M me toen ik hem gisteren over Chyoo vertelde. Ik weet niet waar hij het vandaan had, zal het eens vragen.

Nu je hier toch bent.... iets drinken?

Database Second Life gekraakt

door onze redactie

AMSTERDAM - De echte persoonsgegevens van spelers van het virtuele levensspel Second Life zijn op straat komen te liggen door een gat in het beveiligingssysteem. Een database met daarin namen, adressen, wachtwoorden en zelfs enkele creditcardgegevens is gekraakt.

Linden lab, het Amerikaanse bedrijf achter Second Life, heeft alle 650.000 gebruikers via een brief van de kraak op de hoogte gebracht. Alle spelers worden opgeroepen hun wachtwoord te wijzigen. “We begrijpen dat dit overlast meebrengt voor onze ‘inwoners’, maar we denken dat het de veiligste oplossing is”, aldus Cory Ondrejka, technologiebaas van Linden Lab.

Second Life is een drie-dimensionale online softwarewereld die wordt bewoond door geanimeerde karakters die gebruikers zelf ontwerpen en kunnen communiceren met andere inwoners. Gebruikers kopen en verkopen land, huizen, voorwerpen via de munteenheid ‘Linden Dollars’ die omgewisseld kan worden voor ‘echt’ geld. De economie in het spel floreert hevig en grote bedrijven als Coca Cola zijn aanwezig in de virtuele wereld. Artiesten als Duran Duran en Suzanne Vega hebben concerten gegeven in de virtuele wereld.

Het lek in de database is op 6 september ontdekt. Wie achter de kraak zit is nog onduidelijk. Een technisch onderzoek is gaande. Aanvullende veiligheidsmaatregelen zal Linden Lab aankondigen op zijn blog.

Bron: Telegraaf i-mail, 11 september 2006

wolf2002 said:
Hehe, glaasje melk dan maar... of drinken P.I.M.P's geen melk?

Tuurlijk, waarom niet? Ik dacht altijd dat P.I.M.P's zelf wel bedachten wat stoer was voor hun imago? So, melk it is... ;)

Proost evengoed. Heb je gezien dat je hele hebben en houwen op straat lijkt te liggen? :eek:

M's girl said:
Heb je gezien dat je hele hebben en houwen op straat lijkt te liggen? :eek:

Yup. Geen prettige gedachte. Normaal geef ik nooit privegegevens weg aan dit soort sites, mede vanwege dit risico. Maar ik heb mezelf net even gegoogled en geen compromitterende info gevonden, dus het valt allemaal wel mee.

Proost!

M's girl said:
Tuurlijk, waarom niet? Ik dacht altijd dat P.I.M.P's zelf wel bedachten wat stoer was voor hun imago? So, melk it is... ;)

Van melk krijg je bovendien een hele stoere witte snor, altijd al willen hebben ;)

wolf2002 said:
Van melk krijg je bovendien een hele stoere witte snor, altijd al willen hebben ;)

What do you know? Al je wensen komen in vervulling, virtueel welteverstaan, maar toch... :rolleyes:

Gelukkig maar van jouw gegevens en Second Life.... pfew... :D

wolf2002 said:
Yup. Geen prettige gedachte. Normaal geef ik nooit privegegevens weg aan dit soort sites, mede vanwege dit risico. Maar ik heb mezelf net even gegoogled en geen compromitterende info gevonden, dus het valt allemaal wel mee.

Proost!

Nou, on second thought..... ik ben laatst eens in het fenomeen GOOGLE gedoken omdat ik wilde weten hoe dat werkte en wanneer je wel en niet naar boven kwam (en welke ranking toegekend werd en hoe en zo). Blijkt dat het even kan duren, een paar weken ofzo.

Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar het had met pageranking en webcrawlers en de hoeveelheid hyperlinks en of een pagina aangemeld is bij Google te maken. Hoe meer van deze opties aan de orde zijn, hoe hoger de ranking en sneller de kans dat een pagina bovenaan komt te staan. En dat kan dus even duren voordat die webcrawlers van Google hun werk hebben gedaan en de pagina bij elke gevonden match verder omhoog stuwen, zeg maar.

Ik ben nog aan de koffie. :rolleyes:

Zeg, over dat Chyoo. Ooit een keer geweest, maar ik snapte er niet veel van.
Is al wel een tijd geleden, dus misschien werkte het toen nog niet goed.
D'r gebeurde namelijks niks, althans niet voor zover ik kon zien.

:eek:

Black Tulip said:
Ik ben nog aan de koffie. :rolleyes:

Zeg, over dat Chyoo. Ooit een keer geweest, maar ik snapte er niet veel van.
Is al wel een tijd geleden, dus misschien werkte het toen nog niet goed.
D'r gebeurde namelijks niks, althans niet voor zover ik kon zien.

:eek:

Als je naar het Chyoo forum gaat dan zal je zien dat o.a. Torg en gizmoo69 in hun sigline (hun) Chyoo stories hebben staan. Als je daar op klikt kan je rechtstreeks naar die verhalen. Ik kreeg een link naar de FAQ van Chyoo maar daar moest ik inloggen en meteen een naam aanmaken enzo, en daar had ik geen zin in. Maar die links naar die verhalen werk dus zonder login (in ieder geval vanuit de sig van gizmoo69)....

Ik heb me er nog niet te veel in verdiept. Het is uiteindelijk ook niet zo mijn ding denk ik. Maar ik was wel nieuwsgierig... :D

Lekker weertje nog hè? Net nog in de tuin koffie zitten drinken. Vandaag de tuin een beetje winterklaar gemaakt en dat was nog een hele klus, maar wel lekker dat het gedaan is.

Doe mij maar een witte zoete, denk ik...

Uhm..... waar is iedereen? Zeker nog even van het laatste mooie weer genieten? Makes sense... ga ik ook nog even in de tuin frutten.

Nog even een afzakkertje om het af te leren. :D

Bachelor's Degree opgehaald vandaag.
Uit eten geweest.
Borrelen na afloop bij mij thuis.

:nana: :nana: :nana:

Leuk hè? Zo veel redenen steeds om uit eten te gaan! Na al dat geborrel van gisterenavond ben je vast aan een kop koffie toe... :D

Back