The Dutch Lit Café

realwanderer said:
Ik wil wel een borrel. Maar ik zie dat je er niet bent.
Nog steeds geen Firefox geinstaleerd? Het is gratis net als dit forum ;)

Welja, heb al lang Firefox (en IE, want die kan je er niet afgooien).... Het was een kwestie van instellingen. Is nu geregeld, dus dat werkt weer. Was er gewoon niet... Woonbeurs Amsterdam.... dat was mijn excuus. Even wat inspiratie opgedaan.

Koffie iemand?

Ja, lekker.

Ben vanmorgen even thuis. Nog geen pc op de nieuwe werkplek. :rolleyes:

En vanmiddag naar een workshop om de hoek. :nana:

M's girl said:
(en IE, want die kan je er niet afgooien)

mhwa ,..denk dat je er met wat moeite wel vanaf kan komen :D :devil:
maar je hebt wel een punt

coz752 said:
mhwa ,..denk dat je er met wat moeite wel vanaf kan komen :D :devil:
maar je hebt wel een punt

Wel eens een poging gedaan, viel niet mee. Dus maar zo gelaten. Trouwens, en dat geldt zowel voor deze notebook als mijn andere die op het moment out of order is, er zijn componenten, zo heb ik al in de gaten, die je er gewoon never nooit af krijgt; zelfs niet met format c:

Dus.....

M's girl said:
Wel eens een poging gedaan, viel niet mee. Dus maar zo gelaten. Trouwens, en dat geldt zowel voor deze notebook als mijn andere die op het moment out of order is, er zijn componenten, zo heb ik al in de gaten, die je er gewoon never nooit af krijgt; zelfs niet met format c:

Dus.....

Oh ja met een PC kandat niet. Ik kan IE gewoon in de trash can schuiven, en dan is hy weg :D
Daar drink ik op. Heb je een glas whisky!!

realwanderer said:
Oh ja met een PC kandat niet. Ik kan IE gewoon in de trash can schuiven, en dan is hy weg :D
Daar drink ik op. Heb je een glas whisky!!

LOL

Je bedoelt dat je hem dan niet meer ziet, maar hij zit er nog wel.

:D

Tsssss.... zo kan ik het ook! :p
Sterker nog: dat kan ik ook, en dan is ie van m'n werkblad weg. Maar dat bedoelde ik dus niet!

Hoe dan ook.... het blijven computers die af en toe gewoon een eigen leven lijken te hebben.

Doe mij maar koffie dus :D

M's girl said:
Tsssss.... zo kan ik het ook! :p
Sterker nog: dat kan ik ook, en dan is ie van m'n werkblad weg. Maar dat bedoelde ik dus niet!

Hoe dan ook.... het blijven computers die af en toe gewoon een eigen leven lijken te hebben.

Doe mij maar koffie dus :D

werk bij een helpdesk , dus .. vertel mij wat
gister nog een klant, probleem met draadloos

uiteindelijk

ik: "... en dan drukt u daar op ok, en nogmaals op ok en zit u weer in netwerkverbindingen en ben ik benieuwd wat er gebeurt"
zij: "er gebeurt niets"
ik :"tja , de computer zou nu bezig moeten zijn met die verbinding opnieuw te leggen... maar ik begrijp dat het icoontje nog steeds niet verbonden aangeeft ? , tja het kan altijd even duren"
computer : tudledum (msn bericht geluid)
zij :" he ..... "
computer : tudledum (msn bericht geluid)
zij :" dat kan toch niet dat als ik geen verbinding heb ik berichten krijg ..."
ik : nee .. ik hoorde het , dan zou er verbinding moeten zijn en als u nu gaat kijken zult u blijkbaar ook internetpagina's kunnen openen
zij :" uh .. *kijkt* .. ja .. maar het icoontje geeft aan ...."
ik : "ok ..dan werkt alles weer .. alleen geeft het icoontje het niet aan - als u zo geholpen bent en voldoende informatie heeft wens ik u nog een prettige dag verder "

een van de tientallen voorbeelden :D

Last edited:
Ja, je zal best wat meemaken daar :D

Ik ben geen absolute computer-dummy maar sommige dingen gaan mijn pet wel een beetje te boven. Sommige dingen WIL ik niet eens weten. Zo'n computer, die moet het gewoon doen, wat mij betreft. Dan houd ik me wel met het handiger worden met de diverse applicaties bezig, weet je? Maar soms moet je zo ongeveer geboren zijn met een flinke portie IT-logica om het apparaat aan de praat te houden.

Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom er zoveel onduidelijks op je computer staat (in de ogen van een doorsnee gebruiker dan he?).... Dingen die op totaal onlogische plekken staan maar die essentieel blijken voor het functioneren van je computer maar niemand de je in Jip en Janneke-taal kan uitleggen waar het onderdeel met de idiote extentie voor dient.

Hij: "Neeeeej, die mag je niet weggooien! Laten staan hoor! Niet aankomen. Anders doet je computer het straks niet meer!"
Ik: "Oh, oke, wat doet het dan?"

Hij: "Uhm, tsja, dat weet ik ook niet....... Maar je mag het niet weggooien!"

Ik: :rolleyes:
Dat maakt het zoek de spam er niet makkelijker op kan ik je melden. Laat je zo'n fijn progje draaien die er uit pikt wat wel eens spam zou kunnen zijn. Of het werkelijk zo is mag je zelf uiteindelijk beoordelen. Hoe moet ik dat nou weten? Niet dat er uitgelegd wordt wat het mogelijk zou kunnen zijn. Niet dat je ergens een lijst kan vinden met progjes en extenties die je NOOIT weg mag gooien omdat die nodig zijn voor het functioneren van .......

Zucht.

Dus dan doe je maar wat. Meestal gaat het goed. Soms gaat het goed fout en kom je bij een helpdesk terecht. Waar je blij mag zijn als het (meestal door betreffende fabrikant zelf meegeleverde) probleem herkend wordt en een bijpassende en afdoende oplossing gegeven kan worden (a zoveel-euro-zoveel per minuut).

Niet dat mij nooit iets stoms overkomen is en ik met het schaamrood op de kaken moest opbiechten dat ik een klein essentieel dingetje over het hoofd gezien had.... :eek:

Ik werkte bij een klein evenementenbureau. Had mijn eigen bureau en eigen computer. De baas was buiten de deur en vroeg mij iets over te maken met internetbankieren. Dat moest op een andere computer waar ik verder nooit achter zat. Paar jaartjes geleden... en toen had je nog van die rekenmachientje-achtige dingetjes waar je eerst codes moest oproepen om die ter controle in te voeren in de computer. Enfin, wat ik ook deed.... het deed het niet! Grrrrr....

Na alle opties (echt waar) geprobeerd te hebben belde ik uiteindelijk de helpdesk van de bank. Met een vriendelijke meneer eerst alle opties doorgenomen die hij kon bedenken. Nog niets. Uiteindelijk zegt hij: "zit de stekker er wel in?" Ik: "Hoezo nou, zit de stekker er wel in?!" [lees: verontwaardiging]....

Wat bleek? De stekker (telefoon/internetverbinding) zat er niet in. Dus... :eek: Die zat er normaliter ALTIJD in. Alleen deze keer niet, omdat mijn baas ervoor het stekkertje omgezet had naar de faxmachine, die verder bijna nooit meer gebruikt werd. Ken je dat?

Ben je een half uur verder en moet je met hoogrode koontjes bekennen dat, inderdaad, het stomme stekkertje er niet in zat!

Zo zie je maar. Dumbo's. Je hebt ze in alle soorten en maten :p

Is het al tijd voor een borrel? Doe mij maar een Cognac ofzo denk ik. Dat griepje van een tijdje geleden zit af en toe nog dwars :eek:

Iemand ervaring met (zelf) brood bakken zonder zo'n machine?

Blurp...

Ik zit hier heel alleen Kerstfeest te vieren....

....ohnee.... nou ja.... iemand anders iets drinken?

:D

Ik ook. Maar ja, wat te doen? Ik kom iedere dag even langs (moet ook wel een beetje als mod zijnde) maar heb al zoveel aangezwengeld dat het een beetje awkward wordt als ik nog meer en verder in mijn upje blijf blurten.

Heb jij niet een leuk onderwerp of prangende vraag die je kan lanceren? :D

Tot die tijd ..... (ik zal mijn rol als gastvrouw in deze tent maar weer eens op me nemen)... iets drinken?

Jummie! Doe mij maar een lekker wijntje, neem er zelf ook een. Ik heb eigenlijk geen brandende vragen. Heel langzaam ga ik wat losser worden met mijn partner en het gaat de goede kant op. Mijn eerste bezoek was om te kijken of ik gewoon gefrustreerd was oid. Ik bleek gewoon meer behoefte te hebben.

lycantroph said:
Jummie! Doe mij maar een lekker wijntje, neem er zelf ook een. Ik heb eigenlijk geen brandende vragen. Heel langzaam ga ik wat losser worden met mijn partner en het gaat de goede kant op. Mijn eerste bezoek was om te kijken of ik gewoon gefrustreerd was oid. Ik bleek gewoon meer behoefte te hebben.

Lekker wijntje? Hmmm, dat is een rekbaar begrip. Waar dacht je aan? Rood? Wit? Rose? Bubbels? Ik ben vandaag wel in voor een Clairette de Die. Da's een witte met bubbels uit de Drome. Drink lekker weg. Jij ook eentje?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik even kwijt ben waarover je gefrustreerd dacht te zijn..?

Wit is prima! Rood ben ik niet gek van. Ik denk bijna de hele dag aan sex, en op een gegeven moment dacht ik dat ik niet helemaal lekker was. Zo erg is het. Maar ik ben er nu 'aan gewend' als je het zo mag zeggen.

lycantroph said:
Wit is prima! Rood ben ik niet gek van. Ik denk bijna de hele dag aan sex, en op een gegeven moment dacht ik dat ik niet helemaal lekker was. Zo erg is het. Maar ik ben er nu 'aan gewend' als je het zo mag zeggen.

De hele dag? Tsja, ik ben geen man, maar naar het schijnt denken mannen over het algemeen vaker per dag aan seks dan vrouwen. Ik denk wel vaak aan seks, maar ben er door Literotica ook veel mee bezig natuurlijk. En verder hebben M en ik een behoorlijk 'gezond' seksleven, dus dat helpt ook.

Toen ik voor M in een andere vaste, langere, relatie zat was de seks op een gegeven moment nul komma nul. Bij mij werkt het dan zo dat ik steeds minder aan seks ga denken (ik wist toen niet van Lit en was ook niet op een vergelijkbare site aktief). Ik kan je vertellen dat ik jaren lang als broer en zus samen geleefd heb en seks zo ongeveer het laatste was waar ik aan dacht. Had er ook geen behoefte aan. Kan me dat nu nauwelijks voorstellen!

Misschien werkt dat voor mannen dus anders. Maar jij zit nu wel ook in een relatie, toch? Dus dat helpt ook, denk ik dan.

Correct me if I'm wrong...

lycantroph said:
Moet er weer vandoor, bedtijd!!!

Nu al? Nou ja, welterusten dan! Ik doe nog een Clairette. Vriendje zit in het buitenland en belt straks nog even denk ik, dus ik blijf nog even wakker.

Hele bed voor mij alleen. Lekker, maar ook een beetje saai.... :eek:

IK ga mijn koude en lege bed maar eens opzoeken denk ik (zal prima gaan hoor, ik weet zo ongeveer waar ie staat :D ).... Laatste Clairette... dan is ie maar leeg, weet je?

Goedemorgen!

Ik heb een nieuw drankje ontdekt; Caffe Cioccolato (van een bekend merk waarvan we de naam niet mogen noemen omdat het Nescafe is :D ). Koffie met een chocolademelk-smaakje dus. Lekker hoor. Duur verpakt want pads (is voor de Senseo en consorten) en de chocolademelkpoeder zitten ieder keurig netjes in een apart zakje. Ik heb sterk het vermoeden dat je ook gewoon chocolademelkpoeder uit een groot blik of pak bij je koffie kan gooien, maar ja.

Anyway, proost.

daar is het nu te laat voor. maar laat ze maar achter de bar staan. dan kan ik hier overdag zelf zo'n drankje brouwen in Senseo als er niemand is.

Back