The Dutch Lit Café

LOL Dat is dus brood met meel en bakpoeder.
Kan je ook met zelfrijzend bakmeel maken dan?

Zo leer je altijd weer wat nieuws.

Glaasje wijn is een goed idee. Proost!

:D

Black Tulip said:
Lucht je hartje voor een kwartje. LOL
Neem maar een biertje van mij.

En ik wil wel koffie.

Ik zat voor mijn werk in Zwitserland en een collega zou de maandafsluiting doen. vanmiddag moest ik bij het management komen omdat meneer had lopen piepen dat ik niks had uitgelegd (hij had geen aantekeningen gemaakt) en dat ie pas heel laat klaar was.

Ik de logs nakijken blijkt die bastard gewoon 2 uur te lopen klooien op een handeling die al gedaan was :mad:, en het mooie was dat ze de maand waren vergeten te sluiten, zodat de goods issue van zaterdag gewoon gefactureerd is in september.

Ja doe mij maar een biertje..... :D

Black Tulip said:
LOL Dat is dus brood met meel en bakpoeder.
Kan je ook met zelfrijzend bakmeel maken dan?

Zo leer je altijd weer wat nieuws.

Glaasje wijn is een goed idee. Proost!

Zeker, maar het meest verbazende is hoe lekker het smaakt, en hoe makkelyk en snel het gemaakt is.

Salute, Ik neem nog een glaasje

M's girl said:
Dank voor de link en het recept. Ook maar eens proberen.

Koffie iemand?

Laat me het even weten!!!, ja lekker een koffie graag.
Wy hebben het een tyd lang gebakken. En ook verschillende recepten geGoogeled. er was een Amerikaanse versie met carraway seed. dat was ook lekker. Op een gegeven meoment zyn we er mee gestopt omdat we teveel aan kwamen van al het brood eten. Dus je bent gewaarschuwd. Overigens is dat een universeel probleem met zelf brood maken.

En als niet iemand me nu net voor is geweest dan is dit posting 6666 op het Nederlandse forum. Voor de statestieken.

Irrelevante data

Ja dat was inderdaad posting nummer 6666 hier voor.
Ik kyk altyd graag naar nummers. Ik hou van 69, en de nummers 36-30-34 spreken me ook aan.

Overigens als je naar de buitenlandse forums kykt, dan zyn we nummer 2 na de Duitsers. Maar wat dan opvalt is dat onze threads 155% van de lengte van hun threads hebben.
Dat betekend of te wel dat onze threads meer success hebben als je het glas half vol wil zien, of dat wy minder threads bedenken als je het glas half leeg wil zien.

Over glas gesproken, ik neem even een glaasje water by myn koffie.

Ben gek op irrelevante data :D

En tsja, we moeten kennelijk altijd in competitie blijven met de Duitsers. Gek is dat he? Dat zit kennelijk in onze genen gebakken. Ik heb niet eens de oorlog meegemaakt en toch...... Of zou dat er niet eens zoveel mee te maken hebben? Ik vraag het me wel eens af.

Mijn ouders hebben de oorlog wel meegemaakt. Als kleine kinderen, dat wel, maar toch. Mijn moeder vooral, kan aan de ene kant steeds terugvallen op de herinneringen aan de oorlog en aan de andere kant maakt ze net zo makkelijk nieuwe vrienden met Duitsers en gaat graag naar Duitsland op vakantie. Dat is goed natuurlijk. Kennelijk heeft ze het besef dat deze generatie niets kan doen aan wat 'haar' generatie (zeg maar) toen gedaan heeft. Ik roep dit nu allemaal even kort door de bocht.... ik hoop niet dat iemand er aanstoot aan neemt want het is niet provocerend bedoeld.... Ik vraag me alleen soms af hoe dit soort dynamieken dan werken...

Maar goed, we gaan dus prima als je ons wil meten met de Duitsers. Zelf ben ik heel erg van kwaliteit boven kwantiteit maar ben te lui om te kijken of we kwalitatief ook beter bezig zijn. Ach, en maakt het uiteindelijk iets uit?

Tsja, laten we dan maar een bakkie doen eerst. En ik zal die opmerking over het te verwachten broodtoerisme aan onze deur ter harte nemen. :D

E's Toy said:
Ik zat voor mijn werk in Zwitserland en een collega zou de maandafsluiting doen. vanmiddag moest ik bij het management komen omdat meneer had lopen piepen dat ik niks had uitgelegd (hij had geen aantekeningen gemaakt) en dat ie pas heel laat klaar was.

Ik de logs nakijken blijkt die bastard gewoon 2 uur te lopen klooien op een handeling die al gedaan was :mad:, en het mooie was dat ze de maand waren vergeten te sluiten, zodat de goods issue van zaterdag gewoon gefactureerd is in september.

Ja doe mij maar een biertje..... :D

Dit roept om ferme maatregelen:

d062.gif

Ja tyd voor bier.
Over brood toerisme gesproken, IVM Duitsers. Die hebben wel lekker brood. Dat kunnen de grens bewooners dan meteen even inkopen als ze toch in duitsland zyn on even te tanken. Maar niet als ze diesel ryden want dan is het omgekeerd.

Ja, ik ben achter de tap gekropen. Een biertje voor Real.... verder nog iemand iets?

Geen dorstigen onder ons? Nah... dan ga ik zo maar film kijken. Nummer 12 uit de romantische film Top 20 (zie betreffende thread).

Goedemorgen,

En welkom bij mijn weblog.... :eek:

Just in case anyone dares dropping in here I'll make some coffee... :D

Film was (weer) schitterend; ik heb 'm al een paar keer gezien, maar M niet. Hij vond 'm ook mooi. Het is ook een schitterend verhaal...

M's girl said:
Ik maak weer koffie.... :D
Nog steeds niemand een bakkie?
zal nu wel ice-koffie zijn .. uhm .. *edit ..dacht dat er 9am stond :D.. ja lekker
maar als ik naar het weer van vandaag kijk dan lijkt het erop dat de warme chocolade weer uit de kast gehaald mag worden binnenkort :D

Last edited:
Hi guys,

De koffie is nog warm hoor en ik maak koffie met chocolade, is dat anders ook goed?

Hoewel, inmiddels is het wel bier en wijn tijd. Dus, wat kan ik inschenken voordat ik film ga kijken met mijn schatje?

realwanderer said:
Zet die fles rooie wyn dan maar op tafel, dan heb je verder geen omkyken meer aan my :D

plus paar biertjes en de chocoladesaus (nee niet in bier .. waar wel op weet ik veel , maar zo ook wel lekker :D )
borrelnootjes en pindas ernaast .. wij stil :D

Doe maar een. Even om alle verwarring de wereld uit te helpen, het chokolade bier is niet bedoeld als vervanging voor koffie :rolleyes: In elk geval niet voor iedereen.
Dus voorlopig geen hit aan de ontbyt tafel.

Ow.... nou, ik had ook niet bedacht om whatever kind of beer bij het ontbijt te drinken. Bleg! Maar ik ben sowieso geen bierdrinker.

Met champagne mag je me wel wakker maken :D

Back