Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vad betyder "tämligen kräsen"?
Repetition är all kunskaps moder... Fast å andra sidan är det inte mycket till spirituell diskurs på den här tråden. Det låter mer som ett chatrum på det hela taget.
Men jag är ju också tämligen kräsen...
Gustav IV...
Å ena sidan kan jag uppskatta honom för hans absoluta övertygelse att Napoleon var den faktiska inkarnationen av ondskan, samt det faktum att han försökte orientera Sverige mot Storbritannien.
Å andra sidan var han en komplett vettvilling vad gällde försvaret av Finland och den egna övertygelsen om sin egen förträfflighet. På det hela taget är jag skeptisk till några försök att förbättra hans image. Men det är ju en typisk svensk företeelse, dvs att försöka hitta ursäkter för de som gjorde bort sig och göra allt för att smutskasta de som faktiskt lyckades uträtta något.
(I'm in a foul mood today hence the ranting...)
Schweiziskt om jag inte missminner mig...Å andra sidan måste jag faktiskt skynda till Frankrikes *eller rättare sagt några utvalda fransmäns försvar*Bernadotte var antagligen det bästa valet, åtminstone efter det att de Beauharnais hade tackat nej till erbjudandet om tronen.
Vad gäller EU så får man väl helt enkelt dra slutsatsen att våra galliska unionssystrar kommer att se till att hela projektet kollapsar. De som med all rätt förtjänar både misstänksamhet, och en god dos förakt i EU-sammanhang är tyskarna. (Ja jag är brittisk medborgare med så det kanske förklarar en del av min motvilja mot germanerna).
Det bästa vore om Italien fick styra EU...Bra mat, gott vin och en ganska avslappnad syn på allt vad byråkrati anbelangar.
Så för att avsluta det hela är att den troligaste versionen av helvetet är en plats där
Tyskarna står för humorn
Britterna för maten och
Italienarna för ordningen.
jag har en fråga, finns det nåra skåningar som postar här