The Dutch Lit Café

Ben een weekje naar Denemarken en Zweden, dus komende week geen posting van mij.

Tot over een weekje, knuffel.

Goede reis!
Ja, we missen elkaar telkens. Daarom stelde ik laatst een Happy Hour voor, maar er is nog weinig animo verder... :rolleyes:

Last edited:
Ik zie zo nu en dan van die ScoreCard dingen langs komen en ik snap er niks van. Bovendien zie ik ze voornamelijk ook net zo hard weer in de Mod's Queue belanden (maar dat kunnen jullie niet zien) dus ik vraag me zo angzamerhand af of er iemand is die weet wat dat is?! :confused: Iets met verhalen?

Ik heb de Bravilor de deur uit gedaan en een Senseo gekocht. Kan ik één kopje koffie zetten.... :rolleyes:

Welkom terug dan. Gelukkig heeft de Senseo ook een houder voor twee pads en dus twee kopjes koffie tegelijk... :D

Koffie?

Last edited:
Mornin' .... waar ben je zo druk mee geweest? Nieuwe liefde? (Kan zéér arbeidsintensief zijn ;) )....

werk , spellen spelen en slapen.

als je een tijd vaak werkt van 12 tot 20.30 .. of 13:30 to 22... en ook nog een uur bezig bent met OV hou je in de praktijk heel weinig tijd over :eek:

Uh..... 's ochtends? :D

Anyway.... het bier staat koud en de bitterballen liggen in de pan te pruttelen. Wie komt er iets drinken?

Ben dr weer.
Was weer een hele trip, maar ja, je moet wat doen he om de kost te verdienen.
Op naar de 100 postingen om mijn avatar neer te kunnen zetten.

Bleg... ik hoef effe niks. Fikse migraine aanval. Kijk een beetje scheel. Snel terug mijn bed in!

Vervelend voor je. Lekker je bed in en vraag of M je lekker verwent.
Beterschap :)

Dank je. Pfffff.... dat was één van de 'betere', zeg maar .... :eek: Van zaterdagochtend tot en met vannacht mee zoet geweest. Word je niet vrolijk(er) van kan ik je melden. Er staat zo fijn in 'de boeken' dat een aanval tussen de paar en maximaal 72 (geloof ik) uur duurt. Nou, mooi niet. Ook dát kan ik beter (jippie, maar niet heus)... ik haal rustig de vijf dagen (is toch echt 120 uur) achter elkaar.

Enfin, ik ben er weer! Koffie, anyone? :D

Café open.

Drank staat koud.

Lekker muziekje erbij.

Verwarming op 10 (bij wijze van).

Nou de klanten nog... :eek:

hier een late klant, of misschien beter; een hele vroege.
Wat betreft de migraine, erg vervelend zeg.
Ik ken de migraine aanvallen vrij goed, niet van mezelf maar van mijn dochter.

Hou jezelf hoed in de gaten M's en zorg dat je niet te veel druk en spanning voor jezelf opbouwd, dit kan een erg negatieve invloed hebben op de frequentie van de migraine aanvallen, heb ik me katen voorlichten.

Beterschap en neem dr 1 van mij.

Thanks Rake!

Tsja..... ik heb al heel lang 'last' van migraine maar het heeft eerst ook erg lang geduurd voordat het officeel 'erkend' werd, zeg maar. Da's ook zoiets: drie huisartsen op een rij die blijven zeggen "ach mevrouwtje, een beetje hoofdpijn hebben we allemaal wel eens, neem maar een aspirientje extra" :rolleyes:

Na tien jaar (minstens) van zo doorploeteren ben ik sinds de laatste ongeveer tien jaar aan de serieuze migraine medicijnen; ik heb ze allemaal gehad, tot en met de injecties aan toe. Maar de laatste twee jaar was het een stuk minder en nu ineens had ik weer een 'ouderwetse' aanval van een paar dagen achter elkaar. Bleg.

En ik ben als de dood dat het oude patroon er weer in sluipt, terug komt.... :eek: Spanningen hebben er zeker altijd iets mee te maken en we zitten midden in een oorlog/rechtszaak met de ex van M. Dat helpt inderdaad niet echt.

Maar ik moet nu het meest oppassen dat ik zelf geen onnodige spanning opbouw door te vrezen voor het patroon dat terug kan keren... maar hoe doe je dat?

Moeilijk te veranderen hoor.
Je zit in elkaar zoals je geschapen bent, ook qua denkvermogen.
Wat de een als problematisch ervaart zal de ander weg wuiven.

Je kan de dingen die je als erg naar ervaart heel voorzichtig op een tweede plan proberen te zetten, zonder deze te bagataliseren.
Voorbeeld:
In oorlog liggen met de ex van M, probeer hier positieve dingen uit te halen.
Je hebt natuurlijk wel oorlog, maar...........jij hebt M.
Ze kan natuurlijk proberen het jullie zo moeilijk mogelijk te maken maar........jij hebt M.

Tjonge, ik lijk Dr. Phil wel.

Haha, Dr. Phil is goed hoor; ik mag die man wel; hij denkt zoals ik (of andersom, who knows?). Je hebt gelijk hoor, maar de strijd gaat niet om M per sé. Wij leerden elkaar kennen toen zij al lang en breed uit elkaar waren en de scheiding (die al ruim een jaar in de maak was) een paar weken van de rechtbank-datum verwijderd was. De strijd is dus niet zo zeer om M en daar maak ik me ook niet druk om.

Maar het is moeilijk als iemand (zijn ex) zooo vreselijk haar best doet, en geen gelegenheid ongebruikt zal laten, om het hem en mij evengoed zo moeilijk mogelijk te maken. Niet omdat ze hem terug wil, maar puur omdat ze hem zijn geluk niet gunt. De rechtzaak gaat puur om geld en ze claimt nu een bedrag waar iedereen (inclusief onze advocaat) acuut een lachstuip van krijgt. Maar je moet terug vechten, je moet een advocaat in de arm nemen. Tuurlijk, zij ook, maar zij krijgt alles pro deo en wij hebben de eerste vette rekeningen al binnen. En daar doe je niets aan. Niet dat ze haar zin krijgt, dat staat al lang vast. Maar hier wordt niemand wijzer van (ook zij niet) terwijl het ons een vermogen kost allemaal.

Ach, ik houd er ook over op eigenlijk.

Biertje? :D

Back