The Dutch Lit Café

Ook parmesaanse kaas erbij......mmmmmm.
Lekker muscaat wijntje, genieten.
Kan jij koken zeg.

Ja, het kan slechter! :D
Die Tiramisu is natuurlijk alleen maar lekker als je 'm zelf maakt. Me ooit eens aan zo'n voorverpakt 'ding' gewaagd... brrrrrr... veel te zoet. Verkeerd zoet. Begrijp me niet verkeerd: ik ben gek op zoet, maar 't kèn te gek hè?

Je bent net als ik dus ook een lekkerbek.
Precies zoals je het zegt, bij die verpakte dingen proef je de kleur, smaak en houdbaarheids stoffen dr bovenuit.
Heb ooit Tiramisu zelf gemaakt, had er alleen een beetje te veel drank in gedaan.
Ik kan je dus vertellen, Tiramisu smaakt ook goed als je hem kan drinken.

Haha, dat zal best! En ik ben idd een lekkerbek (maar ja, wie niet dan?). Ben vooral ook verzot op desserts; 't is gewoon zo feestelijk én... de start van een avond natafelen met koffie, annex drankjes, nog meer lekkers en sigaartjes: the best part of dinner!

Ja, kan geweldig zijn.
Doe ik geregeld met relaties die het hele jaar door bestellen.
Geweldig zulke avonden, onder het genot van een drankje en een sigaartje natafelen en zo alvast naar het komende seizoen toewerken.
Ik ga slapen, tot horens.

Zaterdagmiddag, vanmorgen al een web-site verkocht.
Belooft dus een lucratieve dag te worden.
Doe maar een lekker sterk bakkie, beetje melk aub.

Ha! Dat is het betere werk ja. Ik ben met mijn site bezig.... is nog niet online maar beetje dingen uitproberen.

Koffie met melk coming up!

wat voor site ben je aan het maken M's
als je hulp nodig hebt ff zeggen he
Schrijf je hem in HTML (zoals ik) of met een programma

Voor mijn bedrijf. De site is technisch neergezet en ik maak gebruik van een CMS dat zo gebouwd is dat het betrekkelijk simpel is om zelf de content en het beeldmateriaal enzo erop te zetten en bij te houden.

Dank voor het aanbod trouwens. Er is een thread geweest waarin ik een tijdje geleden al wat advies gevraagd heb maar uiteindelijk heb ik een collega van M bereid gevonden de site voor een mooi prijsje neer te zetten voor me... :D

jammer dat ik je verzoek toen niet heb gelezen, had je graag willen helpen.
Het weekend was leuk, zoon en schoondochter op bezoek gehad gister.
En jij M's, ook leuk geweest?
Wat heb je voor bedrijf trouwens als ik vragen mag?

Hi Rake,

Klinkt gezellig. Ons weekend was prima, maar M was nogal in de lappenmand, dus we hebben het rustig aan gedaan. Weet je, aan de ene kant zou ik graag aan iedereen willen vertellen over mijn bedrijf, maar ik heb in die thread ook al aangegeven (en een eerder aanbod van iemand anders afgeslagen om dezelfde reden) dat ik toch liever dat zakelijke - en vooral dít privé - gescheiden houd.

Ik zelf schaam me absoluut niet voor mijn aanwezigheid op Lit of wat ik allemaal schrijf. Maar ik realiseer me wel terdege (en dan heb ik het natuurlijk niet over jou of een aantal anderen hier op Lit) dat sommige mensen juist weer wel behoorlijk puriteins zijn en dat het om die reden mijn zakelijke reputatie mogelijk zou kunnen schaden. Daarom heb ik er voor gekozen om hier niets te vertellen over mijn business. Dat betekent niet dat ik af en toe niet wat puur technische (en algemene) vragen heb. Als mensen die willen beantwoorden ben ik heel blij! :D

Iemand op de Engelse kant kon dat wat minder goed hebben trouwens. Ik had een topic gestart over waar ik een goede free stock site kon vinden voor foto's en spontaan bood iemand aan om (gratis en in opdracht) foto's te maken. Hartstikke 'lief' natuurlijk, maar zelfde probleem wat mij betreft. Dus ik stuurde een PM terug met een uitgebreide dankbetuiging en dat dat eigenlijk een fantastisch aanbod was enzo... bladiebla. Krijg ik toch een hoop gezanik terug hetgeen er op neer kwam dat ik een wantrouwige ondankbare hond was die geen vertrouwen in hém had. Duhuh! :rolleyes:

Nou ja, ik heb nog een poging gedaan door terug te PM'en dat ik het serieus waardeerde en zonde vond dat hij het zó opvatte, maar daar heeft hij niet meer op gereageerd. Rare mensen heb je toch....

To make a long story short (dus): als het aan mij ligt komt niemand hier op Lit te weten wat voor bedrijf ik start. Immers, daar ben ik straks met naam en toenaam (en foto en bla bla) bekend. Ik neem het risico liever niet. Ik hoop dat je snapt dat dat niet per sé iets met jou (of vertrouwen in jou) te maken heeft!

:D

Hej M's,

weet je, je hoeft je niet te excuseren hoor.
Begrijp het helemaal, maar best wel jammer dat mensen zo kunnen reageren als die Engelsman waar je over sprak.
Mijn vraag kwam eigenlijk voort uit het lezen van je profiel, daarin wordt gezegd account manager te zijn. Zelfde als ik dus voor de sprong in het duister van zelfstandigheid werd gedaan.
Ik zal je terzijnertijd de link naar mijn web-design bedrijfje wel eens toesturen.
Hoe is het nu met M, gaat het wat beter?

Dank je. Ja, het gaat gelukkig beter. Hij heeft de hele vorige week plat gelegen. Grieperig, koorts en vreselijke keelpijn. Vrijdagavond zaten we alsnog ineens bij een arts omdat hij zowat niet meer kon slikken (en dus niet meer eten en drinken ook en hij had toch al zo weinig gegeten en gedronken de hele week!).

Zo slecht als het vrijdag met hem ging, zo snel ging het ook wel weer beter vanaf zaterdagmiddag. Gisteren heeft hij weer normaal gegeten (en dat viel meteen wat zwaar op de maag :eek: ) en hij is vanochtend weer aan het werk gegaan....

Ja, mijn laatste baan in loondienst was als account manager. En feitelijk wordt ik dat straks ook een beetje als ik voor mezelf gestart ben natuurlijk. Maar het is een ruim begrip. Het is iets in de zakelijke dienstverlening in ieder geval, en veel meer wil ik er niet over kwijt eigenlijk. Misschien ben ik onnodig paranoia, maar ik bén Mod natuurlijk en kan ook de threads zien die verwijderd worden als er iets mis mee was. Zo was er onlangs toch weer iemand (nou was dat wel een andere situatie, maar toch) wiens identiteit op een onplezierige manier blootgegeven werd (zo van : Ik heb je wel door; jij bent x en doe geen moeite want ik heb je sleezy pics al gedowbload op mijn computer en je zal boeten bla bla je weet wel). Niet leuk. Nou was dát iemand die de boel aan het belazeren was dus nogmaals, different story, maar tóch....

Je mag mij graag je link sturen en ik zal je met mijn hand op mijn hart beloven dat ik er never nooit misbruik van zal maken. Ik beloof nog even niets terug (misschien is het voor vrouwen ook weer even net iets anders? Kwetsbaarder?) Ik weet niet....

Oh well...

Waarschijnlijk zal het voor vrouwen inderdaad anders zijn.
Vrouwen alleen in de kroeg worden betitelt als je weet wel, vrouwen die meer als 1 sexuele relatie hebben gehad worden betitelt als hierboven. Hoef je niet te vertellen hoe dat werkt he.

Maar ja, ik heb eigenlijk niets te verbergen, buiten dat ik op wel eens op Lit te lezen ben, en dat ik net als ieder ander (neem ik aan tenminste) best wel eens op sites kijk, die op 1 of ander manier toch wel op z'n zachtst gedrukt "erotisch'" getint zijn.
Komt bij dat in het bedrijfje van mij ook fotografie vertegenwoordigd is, wat buiten de normale foto's ook wel eens een ero-tintje heeft.
Foto's die ik gemaakt heb, komen uitsluitend naar buiten met toestemming, en als het prive betreft alleen zonder gezicht.

Heb je al eens op www.nationalebeeldbank.nl gekeken.
Kun je ook foto's van mij vinden, we maken er een puzzeltje van okay?

rakeandhoe said:
Heb je al eens op www.nationalebeeldbank.nl gekeken.
Kun je ook foto's van mij vinden, we maken er een puzzeltje van okay?
Haha, ja, dat is goed.... geef me even. Ja, ik ken de site, maar is al een tijdje geleden dat ik er was. Hoe was het ook al weer? Zijn de foto's daar free of charge of moet je ze wel kopen? Want stock bureau's ken ik op zich genoeg en ik heb hier diverse red books, black books enzo. Dat is het probleem niet ;) Maar wat ik toen daar vond was niet per sé wat ik zoek en kan gebruiken voor mijn site; misschien moet ik nog eens kijken!

Ik zal binnenkort eens gaan struinen/zoeken en je PM'en als ik denk dat ik je gevonden heb, hihi.

Is goed.
De foto's zijn in stock maar moeten inderdaad betaald worden.
Met Limewire of dat soort programmas kun je ook nog wel eens wat foto's binnen halen.
Heb je al eens op www.photobucket.com, www.zoom.nl, www.flickr.com gekeken?
Vooral op www.zoom.nl kun je mooie foto's vinden. Wel even vragen natuurlijk aan de maker van de foto of je hem mag gebruiken, antwoord is meestal ja. Ook op Zoom zijn foto's van mij te vinden.

Dank voor de tips! Flickr kende ik, ja. En ik zal naar die foto's van Sander Nagel kijken! Kom wel terug met mijn opmerkingen. Leuk, dit :D

rakeandhoe said:
Vergeten, kijk op Zoom eens naar de foto's van Sander Nagel. Best mooi.
Uhm..... hoe vind ik gebruikers? Ik heb in de zoekfunctie zijn naam ingevuld, maar krijg een foto-overzicht van allemaal verschillende gebruikers/uploaders....

Ik ken Zoom magazine (papieren versie) trouwens wel.

rechts boven zie je een vergrootglas in een blanco balkje.
Type de naam, je komt in een profiel. Klik hier op "aantal foto's"

Veel plezier

Ja, dat deed ik dus, maar ik kwam (voor zover ik kon zien( juist NIET in iemands profiel. Ik kreeg een pagina met foto's van allemaal verschillende gebruikers(-namen)...

Back