The Dutch Lit Café

Stilte, mooi tijd om dingen te overdenken en op te schrijven die te binnen schieten. Dit kwam lang geleden bij me boven.

Hij die wandelt aan gene zijde
met het hart reeds verstilt
denk toch aan al het ontvangen goede
voor ook uw geest is verkilt[/FONT
]

Beetje zwartgallig, weet ook niet waar het vandaan komt.
Maar je kunt wel eens van die gedachten hebben he. :rolleyes:

M's girl said:
Iemand hier toevallig verstand van Paint Shop Pro? Ik zoek eenzelfde functionaliteit uit Photoshop, maar het lukt niet. Misschien zit het helemaal niet in PSP, maar dat lijkt me sterk.

In Photoshop heb je een functie STYLE en daar kan je (voor een deel van je afbeelding) een "fixed size" opgeven. Daarna wordt er een kader in/op je afbeelding geplaatst dat precies de opgegeven maatvoering heeft. Met dat kader (dat er uit ziet als een geselecteerd stukje van je foto, met zo'n gestippeld randje, zeg maar) kan je schuiven en zodoende een gedeelte uit je afbeelding knippen dat precies de goede afmeting heeft (in pixels). Kortweg is het dus gewoon een stukje afbeelding selecteren en de waarden (geen vervorming en niet croppen dus) in tact houden maar zorgen dat de afmetingen precies goed zijn.

Snappen jullie het nog? :D

probeer eens "the gimp"
de gnu ( lees gratis ) variant van photoshop

Ohja, daar heb ik wel eens van gehoord. OS? Ik zal er eens naar kijken. Maar heeft die die functie wel dan? Mijn M heeft op zijn notebook van zijn werk wel Photoshop staan hoor, dus uiteindelijk kan ik (hij sleept het ding elke dag mee van werk naar huis en terug) die bewerking wel op zijn notebook doen, maar ik heb PSP en dacht dat het daar toch ook vast in moest zitten?

Ik werk inmiddels wel met Open Office Writer, omdat mijn notebook sinds day one stuiterde op MS WORD .... Gaat prima met dat Open Office hoor!

Zo hé.... het lijkt wel lente! Ik ben spontaan aan een soort voorjaarsschoonmaak begonnen van 'de schrik' :p Het kan er ook mee te maken hebben dat de jongste van M afgelopen zaterdag na een partijtje het vloerkleed ondergekotst heeft natuurlijk :rolleyes: We hebben meteen schoongemaakt maar de 'lucht' (getver) was er nog niet helemaal 100% uit. Ik speel dus al de hele ochtend Mien Dobbelsteen.... ook leuk :eek:

Je had in een eerder berichtje al gemeld dat je een soort van Truus de Mier bent, dus sta dr niet van te kijken van die schoonmaakwoede.
Heb er zelf ook enigzins last van, alleen wil ik de tuin dan gelijk aanpakken.

Pfffffff.......wordt moe van die aanvallen van werklust.
Denk dat ik maar stil in een hoekje ga zitten wachten tot ze overgewaait zijn.

Haha, ja de tuin, die moet eigenlijk ook. Maar ik wacht nog even tot het nog iets beter wordt. Het is zo nat geweest dat alle tegels groen uitgeslagen zijn van de algen (en de tuinhaard en de potten en.... nou ja, je snapt 'm).

Dus even meer droog, meer zon, meer lekker weer en dan moet de tuin er ook aan geloven :D

Iets drinken anyone? Ik heb vast een lekker muziekje opgezet!

Iemand NOVA gezien vanavond, over die gek in Duitsland die ze vrij gelaten hebben wegens "goed gedrag" en dat hij geen gevaar voor de samenleving meer zou zijn? Duh!

Ik ben bang van wel ja. Lekker type. Terwijl zijn eigen vrouw zwanger was drong hij verschillende malen aan bij zijn schoonzus dat hij seks met haar wilde. Ze weigerde telkens. De laatste keer drong hij 's avonds / 's nachts haar slaapkamer binnen, ontkleedde zich en kondigde weer aan dat ze seks zouden gaan hebben. Toen ze wederom nee zei vermoordde hij haar met (geloof ik) 38 messteken.

In de gevangenis bedreigde hij een verpleegster. Toen hij in '92 (geloof ik) vrij kwam was het binnen twee weken weer raak en vermoordde hij weer iemand. En nu is hij weer vrijgelaten want hij zou geen bedreiging meer zijn voor de samenleving volgens de hogere rechters. Het OM/politie vertrouwt de man echter voor geen haar en dus wordt hij door een heel team bewaakt, dag en nacht, 24/7. Hij vindt het zelf maar raar. Zat binnen no time via een vaag vriendje in een auto waarmee ze de politie op een dwaalspoor wisten te brengen zodat hij op zijn gemak een bordeel kon bezoeken. Hij had de afleiding nodig, zei de vriend.

Het is inderdaad een kwestie van wachten......

En te gek voor woorden dus.

M's girl said:
Iemand NOVA gezien vanavond, over die gek in Duitsland die ze vrij gelaten hebben wegens "goed gedrag" en dat hij geen gevaar voor de samenleving meer zou zijn? Duh!
Ja, wij hebben hier echt met stijgende verbazing zitten kijken.

Ongelooflijk. Meer dan 30 politie agenten die hem contant in de gaten houden. Wat een verspilling van tijd, energie en geld. Ze moesten hem gewoon weer opsluiten en de sleutel weg gooien.

Veranderen kunnen we het niet.
Wel mooi ons sociaal rechtssysteem, maar net als met breien laat men wel eens een steek vallen.
Met breien kun je nog uithalen en overnieuw beginnen, hiermee niet.
Dus als je hier over nadenkt is het misselijkmakend.

Ik heb een goed idee. Want die kerel gaat gegarandeerd de mist in natuurlijk. Als dat gebeurt en ze pakken 'm dan moeten ze die rechter bij hem in dezelfde cel opsluiten :p Misschien maken ze elkaar wel af dan? Die moordenaar heeft vast nog wel een appeltje met hém te schillen en die rechter zal alsnog het recht laten zegevieren? Wie weet...

Hoe heet dat dan ook al weer? Twee vliegen in één klap? :D

Ja, welkom Slavin.
Leuk je onder deze naam hernieuwd te ontmoeten.

M's, weet je.
Om een oplossing te vinden in zaken zoals met die lijp in Duitsland is zo moeilijk he.
Ik ga er nog steeds van uit dat uiteindelijk het recht zal zegevieren.
Natuurlijk is het wel zo dat er tegen misstappen als besproken direct (maar dan ook wel effectief) wordt opgetreden.
Het vervelende is dat zo'n rechter puur theoretisch uit dient te gaan van de informatie die hij krijgt van de behandelaars van de patient.
Doet me wel zeer om zo iemand patient te noemen, maar ja.

Hierdoor zal de rechter in de meeste gevallen een goed oordeel kunnen vellen, tenminste als de gekregen informatie klopt.
Eigenlijk ligt de schuld bij de mensen die de patient afgelopen jaren hebben geobserveerd en behandeld, bij deze mensen vraag je je dan af of ze hun diploma's/ bul bij een pakje boter hebben gekregen.

Ja, ik weet wel hoe het werkt, maar af en toe...... Het stomme is dat je maar bijna mag hopen dat hij een beetje vlot de fout in gaat en dat dát dan goed afloopt, maar dat ze dan wel reden genoeg hebben om hem weer heel stevig achter slot en grendel te gooien. Want hoe lang kan je hem in de gaten blijven houden? Een jaar? Twee jaar? Zolang hij weet dat de controle streng is zal hij zich wel in moeten houden. En dan komt er een moment dat óók de politie de brui er aan geeft. Dat kan ook niet anders. En dan zal hij alsnog toeslaan ben ik bang. Dan maar meteen nu... denk ik dan.

Hé, even heel wat anders. Ik ben bezig mijn CD's op de computer te zetten met behulp van Windows Media Player. Gaat hartstikke goed. Wat is nu de beste/snelste/goedkoopste manier om van die CD's MP3's te maken? Er is vast één of ander freeware progje dat het in een handomdraai doet, of misschien zit het zelfs in WMP en heb ik het nog niet ontdekt?

M's girl said:
Hé, even heel wat anders. Ik ben bezig mijn CD's op de computer te zetten met behulp van Windows Media Player. Gaat hartstikke goed. Wat is nu de beste/snelste/goedkoopste manier om van die CD's MP3's te maken? Er is vast één of ander freeware progje dat het in een handomdraai doet, of misschien zit het zelfs in WMP en heb ik het nog niet ontdekt?

Ik ben helemaal niet goed in dit soort dingen dus ik heb het even aan mijn man gevraagd. Hij zei dat WMP het makkelijkst is en dat dit een handige handleiding is.

rakeandhoe said:
Ik ga er nog steeds van uit dat uiteindelijk het recht zal zegevieren.

Ik geloof heel sterk in Karma. Die man gaat zichzelf nog ooit tegenkomen. Daar ben ik van overtuigd.

Ik vind het alleen zo erg dat er zoveel slachtoffers moeten vallen "onderweg".

slavin said:
Ik ben helemaal niet goed in dit soort dingen dus ik heb het even aan mijn man gevraagd. Hij zei dat WMP het makkelijkst is en dat dit een handige handleiding is.
Thanks a bunch. Ga ik eens even in duiken!

slavin said:
Ik geloof heel sterk in Karma. Die man gaat zichzelf nog ooit tegenkomen. Daar ben ik van overtuigd.

Ik vind het alleen zo erg dat er zoveel slachtoffers moeten vallen "onderweg".
Ik heb niets met Karma (of beter gezegd, ik heb me daar niet in verdiept) maar hoe dan ook: iedereen komt zichzelf ooit tegen. dat geloof ik wel. In zijn geval: the sooner the better!

Ha, lekker. Uhm.... wat zal ik eens drinken? Ben niet in de alcohol-stemming dus ik doe een verse jus denk ik; ook lekker.

Proost!

Back