Svenska tråden

well... maybe i will... i understand maybe 50% or more when i read dutch (well i guess it goes the same way for dutch when they read german) so i could try...
 
Munachi said:
well... maybe i will... i understand maybe 50% or more when i read dutch (well i guess it goes the same way for dutch when they read german) so i could try...


Yes, why not? Please drop by... although I'm off to bed now, and won't be on Lit much during the weekend!

Ciao!
 
i will... just that lately i hardly ever have enough time... i keep doing university stuff while i am online. it's unbelievable. studying! me!
 
Seems like its a bit silent on the swedish front on this forum. Would expect it to be more of us for some reason. Guess we are busy just reading the stories ;)
 
Mest på grund av att jag hade dåligt med ideer med vilket användarnamn jag skulle använda så tog det delvis från http://www.questionablecontent.net/ vilken jag följer dagligen. Sedan dels för att det bara passade mig mentalt just nu. Ifrågasätter mina tankar då och då....eller iallfall ger dom viss uppmärksamhet ;)
 
det är sant att det ger uppmärksamhet...

och om jag få fråga: Varifrån är du, och vad gör du etc. etc. ...

Själv bor jag i Berlin i Tyskland och jag är student...
 
Jag bor i Sverige. Ca 1½ timma från Göteborg/Gothenburg. Arbetar på en skola som elevassistent och har resande som min största hobby.
Varit i USA, Canada, England, Irland, Norge och Italien de senaste två åren och har mer resor planerat.

Tittade snabbt över vad du skrivit föresten. Var en del bra/intressanta saker.

Maybe should switch this talk back to english so others could read it if they would like to. Sure, its the swedish thread but you seem to not even be a native speaker so keeping it in english might benefit more peeople.
 
Jag ocksa tycker om resor, denna ar jag har varit i Sverige...

well we could write english - but I thought the point of the international forum was to write in other languages...
 
Du har väl en poäng i det. Är väl mest att jag är ovan att ens skriva på engelska online då de flesta jag har kontakt med och de flesta forum jag varit på har det snackats engelska. Så nu när jag är på ett forum där många talar engelska och kanske inte svenska som första språk så känns det lite ovanligt.

Så vi kan hålla oss till svenska.

Du verkar kunna väldigt bra svenska för att kanske bara ha rest här igenom. Eller kan du det av någon annan orsak? Tycker det är ganska ovanligt att folk kan svenska utomlands. Känner några i tyskland men inte många alls.
 
Bra... Jag tycker om att skriva på svenska!

Jag har läst svenska med en CD-Rom Kurs för några månader innan jag reste till Sverige... Det är kanske också en tradition i mitt familj - min farfar och några fastrar och farbröder pratar svenska, och en kusin vill också börja att läsa svenska. Min farfars syster bor i Sverige och när jag var liten reste vi där ibland, men jag pratade tyska med hon och hennes man och barn...
 
Äntligen har jag tillgång till eget internet igen! Weee!

Pluggar för närvarandehistoria i Uppsala, men vet inte vad jag ska göra efter det. Och ja, jag letar fortfarande efter en tjej. :rolleyes: :eek:
 
Kul att se dig åter. Nu kanske det blir lättare att håla tråden igån om vi iallfall är tre personer som skriver.

Är ganska imponerad av att du kan så pass mycket svenska från det Munachi. Liten rolig detalj att ni alla är så intresserade av Svenska.

Blä. Är rastlös som fan och känner inte för att jobba mer denna vecka. Kan det inte bli helg snart.
 
Kul att vara här igen

Känner igen mig i din situation. Är skoltrött som ett as. Så jag funderar på att knega nästa höst och ta studerandet senare, när jag vet vad jag vill plugga till, istället för att slösa på dyrbara CSN-lån...

Jag behöver fan en tjej snarast. Frågan är varför jag tvekar med de jag känner. Jo, för jag väntar på den *rätta*. Sedan att den rätta aldrig dyker upp om man inte letar och försöker, det har jag inte förstått än.
 
Hej Ibsen! Vad bra att du är tillbaka!

Hm... men om du inte kan hitta "the one" så kan du kanske har det bra med de andra... Men jag förstår dig - ibland är jag också ledsen eftersom jag har inte en pojkvän... Men ibland tänker jag att det är bra som det är...

Och jag har tre fria dagar nu, och jag är mycket glad. Arbeta och studera, det är för mycket för mig...
 
Hej Ibsen! Vad bra att du är tillbaka!

Hm... men om du inte kan hitta "the one" så kan du kanske har det bra med de andra... Men jag förstår dig - ibland är jag också ledsen eftersom jag har inte en pojkvän... Men ibland tänker jag att det är bra som det är...

Och jag har tre fria dagar nu, och jag är mycket glad. Arbeta och studera, det är för mycket för mig...
 
Munachi said:
Hej Ibsen! Vad bra att du är tillbaka!

Hm... men om du inte kan hitta "the one" så kan du kanske har det bra med de andra... Men jag förstår dig - ibland är jag också ledsen eftersom jag har inte en pojkvän... Men ibland tänker jag att det är bra som det är...

Och jag har tre fria dagar nu, och jag är mycket glad. Arbeta och studera, det är för mycket för mig...
Jag träffade en som kan vara, om inte den rätta, så iallafall den på rätt väg, i morse på bussen. Hade inte sett henne på över en månad, och jag gav henne mitt nummer. Hoppas hon använder det bara...
 
Lycka till! (Kan man säger så här i sån fall? Eller finns där något annat som man brukar säger? Hur det än är, jag hoppas att hon ringa...)
 
Jodå, man säger så.

Och tack. jag hoppas på det jag med.
 
Lycka till Ibsen. Går säkert bra. Har det lite krångligt med tjejen just nu men är väl på rätt väg. Ibland får man väl mest ha tålamod och se vart det leder.
 
Känner mig lite kinky, men jag har en massa fantasier om att ha mor och dotter samtidigt. Inte mina då, utan de en vanlig tjej och hennes mor. Så otroligt tändande.
 
hm... det verkar lite komplicerat - och det är problemet som gör att du har det krangligt?
 
Nej, det som gör mitt liv krångligt är att jag pendlar två timmar varje dag och dessutom (fortfarande) pluggar för körkortet, och dessutom inte vet vad jag ska bli.
 
jag vet inte heller vad jag ska bli... och jag maste studera men jag alltid gör nagot annat...

hm... men har du ofta sa där fantasier eller inte? jag maste säga att jag aldrig hade fantasi om att vara med en far och son samtidigt... kanske det är ocksa eftersom jag normalt ville vara med nagon som är inte mycket yngre eller äldre än jag (och sa sonen är för ung för mig eller fadern är för gammal, hehe)... nej... jag har fantasier om att vara med tva eller mera män, men jag bryr mig inte sa mycket om att de är släktingar med varannan eller inte...
 
Back
Top