🐈‍⬛ Kattestreger 🧶

Such a beautiful depiction of the balance and symmetry of the Equinox… and the inevitable thoughts of the fervent Spring to come.

You are an artist 😘😍😻😍😘

My goodness that is a spectacular photo. I want to frame it and hang it on my wall!

Weeeeeeeeee!!!!!!! Thank you two!! 🥰

It is absolutely freshly taken.. the sun just broke through the clouds. ☁️☁️☀️☁️☁️
And, it felt like the only right thing to do! 🤩

But now, getting changed and time for working out. ✨

Hahahaha!! Lorte feen!! 🤣😂

But gosh!! What a cute decoration!! Simple, efficient, it creates such a cosy atmosphere. 🎀

I love it!!!
Lorte feen, I hadn't noticed that so I had to take a closer look at the pic to see what you were talking about! :LOL:

And yes I loved it as well! It was very well tought out :heart:

• Love
Reactions: Cat
Godmorgen,

@ShyGuy68 og @Cogan

Er I begge okay? Jeg tænker.. Aalborg må være ret meget under sne nu? Og også ovre hos dig Cogan?
Jeg ville lige checke ind og høre hvordan det gik hos jer. ❤️

Vi er nede i skoven, pigernes skole starter først i næste uge.. ingen sne hos os, men 80 mm regn (varslet op til 105 mm) er ikke til at spøge med heller.

Hold jer varme og tørre!

Godmorgon!

Vi är ok här. Det snöar och har hittills kommit ett par centimeter, men mer är på gång. Det blåser kraftigt däremot! Och då ligger inte snön still utan samlas på klassiskt skånskt vis i drivor. Alltså ingen snö på vissa ställen och massor på andra.
Men inne i huset är det varmt och skönt. Tyvärr måste jag till jobbet i eftermiddag. :(

Tack för omtanken. Sköt om er i skogen. :heart:

• Love
Godmorgon!

Vi är ok här. Det snöar och har hittills kommit ett par centimeter, men mer är på gång. Det blåser kraftigt däremot! Och då ligger inte snön still utan samlas på klassiskt skånskt vis i drivor. Alltså ingen snö på vissa ställen och massor på andra.
Men inne i huset är det varmt och skönt. Tyvärr måste jag till jobbet i eftermiddag. :(

Tack för omtanken. Sköt om er i skogen. :heart:

Ugh, du skal på arbejde i eftermiddag.. men der er vejret taget ret meget til, er det ikke?
Så vidt jeg kan se, så har København også store problemer med sneen.

Men.. jeg tænker, at det kan godt være at sneen ligger i snedriver lige nu, men når der er faldet 60 cm sne.. Så bliver det hele hvidt, nogle steder bare tæt på umulige at komme igennem.

Blæsten, suk.. ja, den er et kapitel for sig, vi har allerede hørt de første træer falde i haven. (På trods af, at vi faktisk har knoklet løs for at fælde de træer der var i største fare for at falde)

Jeg et glad for at høre at det er varmt og skønt indenfor derimod!! ✨

Hvis du ikke kan blive hjemme fra arbejde, så husk varm te og ekstra tæpper i bilen.
❤️

Vad jag förstår så är det snart kulmen på blåsten, sen lugnar det sig sakta och är nere på 3 m/sek imorgon kväll. Snöa ska det göra lite hela tiden fram till imorgon lunch.
Vi kommer inte att få 60 cm här tack och lov. Med denna vinden så hade vi haft 3 meters drivor nu i så fall. Men dom drivor som bildas kan vara tillräckligt besvärliga ändå.

Hittills så är det bara ett tygtak över grillen söm blåst sönder här och det är ett litet problem som är lätt att fixa till våren. Träd och sånt står fortfarande.

Bilen är vinterrustad redan med värmeljus, spade, startkablar, borste och isskrapa. :)

• Love
Det lyder til at jeg burde tage ved at lære af dig, og få gjort min bil helt vinter klar også. 😅

Jeg vil få tændt op i masseovnen og lavet lidt snacks til troldepigerne.

Hold jer sikre og varme.
❤️

Godmorgen,

@ShyGuy68 og @Cogan

Er I begge okay? Jeg tænker.. Aalborg må være ret meget under sne nu? Og også ovre hos dig Cogan?
Jeg ville lige checke ind og høre hvordan det gik hos jer. ❤️

Vi er nede i skoven, pigernes skole starter først i næste uge.. ingen sne hos os, men 80 mm regn (varslet op til 105 mm) er ikke til at spøge med heller.

Hold jer varme og tørre!
@Cat det er så sødt af dig at tænke på os! :love:

Jeg er ok, er lige kommet hjem fra job efter at have mødt kl 6.00. Der er en del fygen af sne, og nogle steder på vejen ligger der også noget sne, så der er ikke så meget trafik på vejene. Heldigvis har jeg kun 10 min gang på arbejde, så det var ikke noget problem at møde til tiden. Jeg var i bil hele dagen, så jeg kunne heldigvis holde mig varm :)

Jeg tog et par billeder fra byen efter jeg havde holdt frokost

Snow1.jpg

Snow2.jpg

Nu sidder jeg med en kop chai latte og en onsdagssnegl!

TeaAndCake.jpg

Jeg håber også du holder varmen. Men ja vinden er stærk, og tager ofte noget uventet.

Jeg er ok, er lige kommet hjem fra job efter at have mødt kl 6.00. Der er en del fygen af sne, og nogle steder på vejen ligger der også noget sne, så der er ikke så meget trafik på vejene. Heldigvis har jeg kun 10 min gang på arbejde, så det var ikke noget problem at møde til tiden. Jeg var i bil hele dagen, så jeg kunne heldigvis holde mig varm :)

View attachment 2302654

View attachment 2302655

View attachment 2302658

Jeg håber også du holder varmen. Men ja vinden er stærk, og tager ofte noget uventet.
No idea what’s being said here but the pictures speak for themselves.

No idea what’s being said here but the pictures speak for themselves.

Our region is having some troublesome weather, so I was checking in on the guys. ✨

The island where I am right now, we are predicted to get about 80-105 mm rain today.

A bit further north, they are having snow.. some places as much as 70 cm.

All that combined with the wettest year EVER .. our soil cannot absorb any more rain.
So down south.. flooding, the ocean is high.. the rivers and creeks are all flooding..

Add on some gale with gusts reaching storm.

Well, we have at least 2 new trees that got uprooted, the ground just cannot hold the trees anymore.

Tomorrow.. There will be minus Celsius degrees in the whole country.

.... The weather is strange. And not particularly pleasant.
So, yeah.. I wanted to be sure that @ShyGuy68 and @Cogan were doing okay. ❤️

View attachment 2302654

View attachment 2302655

View attachment 2302658

Smukke billeder!! Meget kan man sige, men din by er altså utrolig skøn!

Vejene ser noget glatte ud, jeg tænker at så mange som muligt har valgt at arbejde hjemme i dag?

Onsdags snegl.. oh, nu bliver jeg helt lækkersulten! 🫣

Jeg er glad for at du er hjemme, og havde en nem dag på arbejdet. ❤️

Smukke billeder!! Meget kan man sige, men din by er altså utrolig skøn!

Vejene ser noget glatte ud, jeg tænker at så mange som muligt har valgt at arbejde hjemme i dag?

Onsdags snegl.. oh, nu bliver jeg helt lækkersulten! 🫣

Jeg er glad for at du er hjemme, og havde en nem dag på arbejdet. ❤️
Tak @Cat. Du skal være velkommen til at komme på besøg, det kunne være interessant at se de billeder du vil tage i byen :) Men ja jeg er også selv glad for Aalborg, det er en rigtig perle, og jeg vil få svært ved at komme fra den.

Ja der er rigtigt mange der har arbejdet hjemme, det er der også blevet opfordret meget til. For mig er det ikke muligt, for det er lidt svært at kontrollere parkerede biler virtuelt ;)

Jeg blev fristet da jeg var en tur i Rema, og fik en med hjem, så jeg kunne hygge lidt.

Tak for det :heart: jeg hygger og er varm igen, selv om jeg ikke var så kold igen da jeg kom hjem.

Last edited:
  • Love
Tak @Cat. Du skal være velkommen til at komme på besøg, det kunne være interessant at se de billeder du vil tage i byen :) Men ja jeg er også selv glad for Aalborg, det er en rigtig perlen, og jeg vil få svært ved at komme fra den.

Ja der er rigtigt mange der har arbejdet hjemme, det er der også blevet opfordret meget til. For mig er det ikke muligt, for det er lidt svært at kontrollere parkerede biler virtuelt ;)

Jeg blev fristet da jeg var en tur i Rema, og fik en med hjem, så jeg kunne hygge lidt.

Tak for det :heart: jeg hygger og er varm igen, selv om jeg ikke var så kold igen da jeg kom hjem.

Jeg vil meget, meget gerne besøge Aalborg igen snart. Det er en undervurderet by.. eller, ikke så undervurderet længere, vi er mange som har opdaget hvor skøn den er. ✨

Hehe, ja.. dit arbejde kræver din fysiske tilstedeværelse.

Men, heldigvis er du hjemme nu!

Jeg har ikke rigtigt været ude, det blæser og regner alt for meget, vi har en lille sø der kan tage regnvandet, men selv den virker lidt presset. (Den er 700 m2 - så ikke helt uanseelig 🦋)

I stedet har jeg hygget med troldepigerne, og står netop nu og maler lidt. ❤️

IMG_0196.jpeg

Det må være tid til en kop te.
❤️

Jeg vil meget, meget gerne besøge Aalborg igen snart. Det er en undervurderet by.. eller, ikke så undervurderet længere, vi er mange som har opdaget hvor skøn den er. ✨

Hehe, ja.. dit arbejde kræver din fysiske tilstedeværelse.

Men, heldigvis er du hjemme nu!

Jeg har ikke rigtigt været ude, det blæser og regner alt for meget, vi har en lille sø der kan tage regnvandet, men selv den virker lidt presset. (Den er 700 m2 - så ikke helt uanseelig 🦋)

I stedet har jeg hygget med troldepigerne, og står netop nu og maler lidt. ❤️

View attachment 2302669

Det må være tid til en kop te.
❤️
Det kunne være rigtigt hyggeligt hvis dy kommer en tur til Aalborg! Jeg skal gerne vise et par af de steder jeg godt kan lide, og vise dig min favorit vinbar ;)

Og ja Aalborg er ved at være kendt rundt om efter der har været en del internationale artikler om den. Det er også rart, for det er godt for byen syntes jeg :)

Det ser ud til at være et rigtigt flot maleri! Jeg vidste ikke at du var kunstner! :love:

Nyd din te! 🍵

Last edited:
Our region is having some troublesome weather, so I was checking in on the guys. ✨

The island where I am right now, we are predicted to get about 80-105 mm rain today.

A bit further north, they are having snow.. some places as much as 70 cm.

All that combined with the wettest year EVER .. our soil cannot absorb any more rain.
So down south.. flooding, the ocean is high.. the rivers and creeks are all flooding..

Add on some gale with gusts reaching storm.

Well, we have at least 2 new trees that got uprooted, the ground just cannot hold the trees anymore.

Tomorrow.. There will be minus Celsius degrees in the whole country.

.... The weather is strange. And not particularly pleasant.
So, yeah.. I wanted to be sure that @ShyGuy68 and @Cogan were doing okay. ❤️
I'm back safe from work now. We haven't got that much snow (about 5 cm) but the wind makes it all very difficult! But a bit north (40 km) about 1000 cars are stuck in the snow. It is chaos up there and they had to call in the military to help evacuate the people from their cars. The temperature is also dropping now and is well below zero degrees (celsius). Add strong wind makes it not warmer at all!

Have you seen on the news about the poor people traveling on the ferry from Oslo and got stuck circling around Hven? They can't go into the harbor becaus of the strong wind. They have been out there since 10 am and will not arrive to Copenhagen until 7 am tomorrow. Even the beautiful view of Hven can be a bit boring then I think....

I hope you are doing ok in the forrest! :heart:

I'm back safe from work now. We haven't got that much snow (about 5 cm) but the wind makes it all very difficult! But a bit north (40 km) about 1000 cars are stuck in the snow. It is chaos up there and they had to call in the military to help evacuate the people from their cars. The temperature is also dropping now and is well below zero degrees (celsius). Add strong wind makes it not warmer at all!

Have you seen on the news about the poor people traveling on the ferry from Oslo and got stuck circling around Hven? They can't go into the harbor becaus of the strong wind. They have been out there since 10 am and will not arrive to Copenhagen until 7 am tomorrow. Even the beautiful view of Hven can be a bit boring then I think....

I hope you are doing ok in the forrest! :heart:

Well, we are doing okay!

We have lots of firewood, I heard a tree fall over not long ago.. That is the third today.
I guess tomorrow will show just how much damage we took this time.

It was still raining heavy when I went to bed, but looking at DMI.. It looks like we are going to get between -15° at night to about - 4° in the daytime, the temperature is already dropping now.

... With all this water?! Yeah... We will manage!!

Over in Jylland, well.. it looks like this on highway E45:

IMG_0214.jpeg

Taken from DR.dk

Something tells me, it is going to be a long night! ❄️

Well, we are doing okay!

We have lots of firewood, I heard a tree fall over not long ago.. That is the third today.
I guess tomorrow will show just how much damage we took this time.

It was still raining heavy when I went to bed, but looking at DMI.. It looks like we are going to get between -15° at night to about - 4° in the daytime, the temperature is already dropping now.

... With all this water?! Yeah... We will manage!!

Up in Sjælland, well.. it looks like this on highway E45:

View attachment 2302870

Taken from DR.dk

Something tells me, it is going to be a long night! ❄️
It's good to hear that you are doing ok.

The pics from up north here looks the same. A never ending row of cars and drifts of snow.

I'm off to bed now. Have a good nights sleep and sweet dreams. :heart:

Back