Svenska tråden

grattis!

Jag har mycket att göra, men jag hoppas att snart jag kan skriva mera.
 
Ja, det är jag... Jag är inte hemma nu, men det finns internet här ocksa... Och mandag ska jag resa hemma igen...
 
Ok, ska till Stockholm och rota i riksarkivet på tisdag.

Deklarationsdags! :devil:
 
Att deklarera betyder att man skickar in sina skatteuppgifter till Skatteverket, så att de kan bestämma om man ska betala restskatt, eller om man ska få tillbaka pengar.

Homer Simpson gör det i ett avsnitt, men han förvndlar blanktten till en boll och skickar in den i sista minuten och blir som straff tvungen att jobba för CIA.

Jag avskyr Stockholm...
 
ja, den lever än... och hur star det till med dig? hur mar du? är det ocksa sommar där nu? här är det mycket skönt...
 
Oh... det är inte sa bra... Jag hoppas att du ska känna dig bättre snart....
 
Tack...Tror det blir bättre till helgen. Ska på bal på lördag och det borde göra underverk för både det ena och det andra.

Inspiration...awww. Svårt på det hela taget. Vissa saker går hur lätt som helst andra är otroligt svåra att bemästra. Skriver du noveller eller är du på srp sektionen?

LM
 
Jag har manga problemer med inspirationen när jag maste skriver nagot för universitätet...

Jag skriver noveller (säger man sa där för "stories"? Eller betyder det "novels"?). Jag har skrivit ocksa i srp, men det tyckte jag inte sa mycket om... Ibland jag läser där...
 
Jag är för lat för att skriva noveller och rent allmänt fungerar det bättre för mig om jag skriver något jag 'måste' göra. SRP är det bästa sättet *för mig åtminstone* att både få göra något kreativt samt att interagera. Men jag håller med om att SRP-sektionen inte alltid håller så hög klass.

(Noveller = Stories, Romaner = Novels)

LM
 
Lady_Mornington said:
Trött, sliten, bristande inspiration...
Lägg till fattig som en kyrkråtta så har du mig. Fast bara ibland. Vissa stunder så kan jag vara maniskt produktiv.

Mitt uppsatsskrivande rullar på så sakteliga. Sverige har haft ett gäng skumma tidningar. Och Aftonbladet och Expressen var bland de bättre. :eek:

*edit*
SRP, vad är det förresten?
 
Sexual Role Playing

Läser sällan tabloiderna och har yttermera visso en tagg i sidan *thorn in my side* till Aftonbladet pga historiska oförrätter.

(Btw varför gemener på the kingdom of. Torde det inte skrivas med versaler?)
 
Lady_Mornington said:
Jag är för lat för att skriva noveller och rent allmänt fungerar det bättre för mig om jag skriver något jag 'måste' göra. SRP är det bästa sättet *för mig åtminstone* att både få göra något kreativt samt att interagera. Men jag håller med om att SRP-sektionen inte alltid håller så hög klass.

(Noveller = Stories, Romaner = Novels)

LM
hm, för mig med srp är det problemet att jag är mycket egoistika, och när jag har en idé, so ville jag att det skulle skrivas som jag säger... och sa skriver jag bättre ensamma. men jag har skrivit en novel med min pojkvän (the element of fear) och jag tyckte om det, eftersom jag tycker om hans ideer...
 
Lady_Mornington said:
Sexual Role Playing

Läser sällan tabloiderna och har yttermera visso en tagg i sidan *thorn in my side* till Aftonbladet pga historiska oförrätter.

(Btw varför gemener på the kingdom of. Torde det inte skrivas med versaler?)
Jag läser inte heller Aftonbladet, tycker det är för mycket Se och Hör över det. Snart får man väl med ett rosa plastarmband om man köper blaskan... :devil:

Men på 40-talet var den rätt hyffsad. Ny Dag däremot... Där har vi extremism när den är som bäst. :nana: :D

Ska det inte bara vara versaler på egennamn?
 
Berusad? Vem har råd (eller tid?) att vara berusad och bete sig illa? Jag har allt sällskap jag behöver, mig själv, min högerarm och min B-uppsats.

Fan vilket looser jag är... :nana:

En glad nyhet är iallafall att jag inte ska vare sig till Kosovo eller Afghanistan, beskedet från försvarsmakten sa Nej tack. Så ni får kvar mig ett tag till.

Ibsen
 
Ibsen

Jag brukar anses vara något av en cyniker men du slår mig...med hästlängder.

Dessutom bör man tillåta sig ett glas cognac när man framställer vetenskap *även om b-uppsatser generellt inte når mycket högre än till 'milt obehagliga'*
 
Vilket beröm du skvätter över mig, jag blir rörd på riktigt.

Det är klart att jag unnar mig alkohol då och då, men då oftast en Guinness, och aldrig så att jag blir full, än så länge.

Angående B-uppsatsen så är jag redan nu benägen att hålla med dig. Fast det är den första uppsatsen jag någonsin skriver känns det inte direkt överväldigande. Det svåra är däremot att hålla nere sidantalet. Jag känner mig inte stressad längre, vilket altid är en god nyhet. Jag satt på institutionen i morse och skrev och helt plötsligt var det som om jag hade klivit in i något slags ljus som sa mig Du klarar det här. Det återstår en hel del jobb, men med den här takten så hoppas jag bli preliminärt klar på fredag. Med eventuellt lite finputsning under helgen och inlämning på måndag. 2 hela dagar innan den ska vara inne! :nana:

Men det lär väl sluta med en total omskrivning och sågning, om jag har min vanliga tur. Min examinator har bara extremt kort tagit upp brödtext, forskningsläge eller annat som man vanligtvis ska kunna vid det här laget. Men jag är riktigt haj på att kunna se skillnad på källor.

Men det hjälper inte om man inte kan någon formalia. Dagens ungdom, säger jag bara.

Ibsen (som faktiskt mår rätt hyfsat, för en gång skull)
 
Last edited:
Jag är känd för att vara frikostig medelst beröm i alla dess former.

(Själv är jag asocial just nu. Förhoppningsvis bättring till helgen)
 
Utöver cynisk så är jag känd för att vara extremt rolig, det beror lite på vilka du frågar.

Wow! Empirin blev färdig idag! Så imorgon kommer jag börja med slutsatser och annat liknande. Nu är EBK:n avslagen och jag gått upp i supercruiseläge och surfar på vågen. :nana:



Hoppas jag.

Ibsen
 
Back
Top